Reklámozni a Facebookon alapvetően nagyon hatékony és költségtakarékos módja, hogy minél több potenciális partnerhez jusson el egy márka vagy szolgáltatás híre. Bár most több nagy cég bojkottal fenyegeti a Facebookot, abban azért a legtöbben egyetértenek, hogy a reklámok targetálása nagyon nagy előnyt jelenthet azoknak a kisebb vállalkozásoknak is, akiknek nem áll rendelkezésére végtelen marketing büdzsé. Már ha jól használják, és nem követik el a hat legáltalánosabb hibát:
Állandó hirdetések: Ez nem olyan mint a TV, hogy állandóan futnia kell a hirdetésnek. Ha nem állítja be a hirdető, hogy hányszor dobja fel a hirdetést a célcsoportnak, akkor nagyon hamar elfogyhat a kerete, de ami ennél is nagyobb gond, hogy idegesítően sokszor fut majd bele a hirdetésbe a felhasználó. Szakértők szerint ha egy nap legalább háromszor belefut egy felhasználó, akkor az már kontraproduktív lesz.
Jó oldalra mutasson: Az, hogy valakinek jó a Facebook-oldala, az csak az egyenlet egyik fele. Ha van egy reklám, ami egy teljesen irreleváns oldalra mutat, azzal magunk alatt vágjuk a fát. Könnyű beleesni, hogy egy termék hirdetése a főoldalra visz, de a felhasználó szempontjából nagy csalódás lesz, mikor neki kell kikeresni a terméket.
Ne váltogassuk túl gyorsan a kampányokat: Az algoritmusoknak kell egy kis idő, amíg tanulnak és optimálisan működnek. Ez nagyjából 24-48 órát jelent, vagyis ha nem fut ennyi ideig a kampány vagy közben cseréljük az elemeket, akkor esélye sincs arra, hogy optimálisan fusson, azaz olyan, mintha feleslegesen dobta volna ki a pénzt.
Az automatikus szabálymódosításoktól nem kell félni: Vannak a Facebooknak olyan automatikus parancsai, ami menet közben is módosítanak a kampányon, ebben érdemes bízni még akkor is, ha legszívesebben non-stop a kampány számainak elemzését nézné az ember. Nem kell tőle megijedni, alapvető változtatásokat nem eszközöl, és egyébként is mindenről értesítést küld, azaz bármikor felülbírálható.
Nem érdemes ugyanazt a hirdetést küldeni a leendő és a már meglévő ügyfeleknek: Csak egy egyszerű példát véve, teljesen felesleges ugyanazt a cipőt hirdetni azoknak, akik már megvették a reklámot látva, és azoknak is, akiknek már tízszer megmutattuk, de mégsem kellett nekik. Ezért fontos, hogy mindig tartsuk figyelemmel hogy a hirdetések új célközönséghez jussanak el, mert az ő esetükben esélyesebb, hogy újabb cipőket tudunk eladni. A példa ráhúzható bármilyen termékre vagy szolgáltatásra, a lényeg az, hogy feleslegesen ne hirdessünk olyanoknak, akikről már kiderült, hogy nekik az nem kell. Nekik még mindig hirdethetünk mást.
Érdemes kísérletezgetni a különböző hirdetés típusokkal: Minden közönség más, ezért máshogy reagálnak a különböző hirdetésekre. Lehet, hogy ami egy szolgáltatásnál vagy terméknél nagyon sikeres volt, az a következőnél már nem lesz az. Lehet, hogy van, akinél a közönség imádja majd a hagyományos hirdetést vagy a boostolt posztot, de máshol egy videó vagy egy gif lehet a népszerű. Érdemes ezekkel kísérletezgetni, hogy kiderüljön, melyik stratégia a nyerő.
Forrás: Social Media Today