A híres Edelman vállalat “lehetőségnek” hívta Robin Williams halálát.
“Nagyon sajnáljuk, ha valakit megbántottunk a bejegyzésünkkel. Nem szerettünk volna egy olyan nagyszerű színász halálával nyerészkedni, aki ennyi mindent tett.” – írta az Edelman PR a Twitteren.
Mindez azután történt, hogy Lisa Kovitz, aki a cégnél a médiakapcsolatokért felel, azt írta egy blogbejegyzésében, hogy Robin Williams halála PR-lehetőséget teremtett arra, hogy a mentális betegségek kezelése nagyobb figyelmet kaphasson. “Fel kell ismernünk a lehetőséget arra, hogy el kell indítani egy nemzeti párbeszédet” – írta, utalva arra, hogy a depressziós színész önkezével vetett véget életének.
Valószínűleg abban igaza van, hogy egy ilyen tragédia magában hordozza azt, hogy nagyobb figyelmet kapnak a mentális betegségek, a depresszió, de rengetegen felháborodtak azon, ahogy ezt megfogalmazta a nő. A Gawker például a lélektelen jelzőt használta a PR-osra. A cég végül a Twitteren kért bocsánatot.
We apologize to anyone we offended with our post. We did not intend to capitalize on the passing of a great actor who contributed so much.
— Edelman PR (@EdelmanPR) 2014. augusztus 14.