A Facebook fejlesztette applikációs hirdetéseit, melynek hála a fejlesztők mostantól meghatározhatják célközönségüket, akik nem csak letöltik az appot, majd elfelejtik azt, hanem valóban aktív felhasználók lesznek.
Az App Event Optimization lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy választhassanak 14 felhasználói tevékenységből, melyek tükrözhetik, hogy a felhasználót milyen alkalmazások érdeklik: inkább játszani szeretne, repülőgépet foglalni vagy ruhát vásárolni. A hirdetés lehetővé teszi, hogy a meghirdetett applikációt a felhasználó egy online bevásárlókosárba vagy kívánságlistára tegye, azonnal megvásárolja az appot, véleményezze azt vagy keresgéljen más applikációk között.
A Facebook product managere, Jehan Damji szerint jelenleg az app vásárlók nagyon kis része marad hűséges az appot gyártó céghez – és csupán hat százalékuk használja az appot az installálás utáni 30 nap elteltével is.
A fejlesztéssel maguk a felhasználók is jól járhatnak, hiszen ezentúl olyan appok hirdetésivel találkozhatnak majd üzenőfalukon, amikre valóban kíváncsiak és előszeretettel használnának hosszútávon is. A hirdetések mind Facebookon, mind pedig Instagrammon megjelennének.
Az első tesztelők beszámolói szerint az App Event Optimizationt használva a hirdetések ára 24 százalékkal csökkent, míg az elköteleződés növekedett.
Az appok fejlesztői mostantól hirdethetnek a Facebook teljes képernyős Canvas lehetőségével is, hogy teljes képet tudjanak adni arról, hogy is fog kinézni az applikáció.
Forrás: Adweek