Egy helyi üzlet Facebook oldalát kezeled? Ha igen, jó esély van arra, hogy az oldaladat „helyszínként” (Place) hoztad létre alapvető üzleti oldal helyett. Amikor azon voltál, hogy elindítsd az oldaladat, kiválaszthattad a céged típusát. Ha a „Local Business or Place”, azaz „Helyi vállalkozások” opcióra kattintottál, akkor az oldalad helyszínként jelenik meg. Miért fontos ez? – kérdezi a AdEspresso.

Screen-Shot-2013-09-23-at-2.27.09-PM

A Facebook helyszínként való megjelenés előnyei

Ha a Facebook oldalad helyszínként jelenik meg, az lehetővé teszi az embereknek, hogy „becsekkoljanak” az oldaladra. Például megnézheted, hogy a The Metropolitan Museum of Art in New york Facebook oldalán több, mint 600 ezer ember jelentkezett be.

moma-fb

Minden egyes alkalommal, amikor valaki így bejelentkezik a Facebook oldaladra, az posztolva lesz a saját profiljukra és megjelenik az ismerőseik hírfolyamában is, ezzel ingyen reklámot biztosítva a helyi vállalkozásodnak:

Screen-Shot-2013-09-23-at-2

A fenti példában azt láthatod, hogy a cikk szerzőjének egy ismerőse bejelentkezett a Boynton Beach Mall nevű helyszínre. Ezt azért tehette meg, mert a Boyton Beach Mall Facebook oldala helyszínként lett létrehozva.

Az ingyen reklám mellett a céged helyszínként való felvitele Facebookra a láthatóságodat is növeli azon emberek körében, akik olyan vállalkozásokat keresnek, mint a tiéd. Például kereshetünk éttermeket a közelben és felbukkanhat az üzleted mint helyszín (és étterem):

Screen-Shot-2013-09-23-at-2.36.29-PM

Milyen hatással van ez a Facebook hirdetéseidre?

Valójában semmilyen. Amikor létrehozol egy Facebook hirdetést az üzleti oldalad számára (például az Adpresso segítségével vagy a Facebook más natív hirdetési applikációjában), választanod kell, hogy oldal (Page) vagy helyszín (Place) számára lesz:

Screen-Shot-2013-09-23-at-2.22.32-PM

Ha a Facebook oldalad helyszínként lett megadva, akkor itt is a „Place” opció mellett kell döntened.

Ami a tényleges hirdetéseket illeti, funkcionalitásban nincs különbség az oldal és a helyszín között. Valószínű, hogy a jövőben (talán már a közeljövőben) a Facebook lehetővé teszi a helyszínként megjelölt vállalkozásoknak, hogy azokra targetálják a hirdetéseket, akik ott bejelentkeztek, de ez egyelőre még nem elérhető. Talán hamarosan az is megtörténik, hogy a helyszínek hirdetői szponzorálhassanak eredményeket a helyi vállalkozásoknak, ám még erre is várnunk kell.

A legnagyobb előnye tehát annak, ha a helyi vállalkozások helyszínként jelennek meg Facebookon, hogy ingyen reklámot kaphatnak hírfolyam sztorik formájában, amikor a vevőik bejelentkeznek az oldalra, valamint megjelenhetnek a helyi üzletekre indított keresések találataiban.