M a válasz a Sirire és a Cortanara.

Elkészült a Facebook digitális asszisztense, amiről már nagyjából egy hónapja pletykáltak. Néhányan a Facebook Messenger alkalmazás felhasználói közül már találkozhattak az új funkcióval és a felhívással, hogy megismerhessék M-et. A Facebook olyanokra kéri őket, hogy például foglaljanak asztalt egy étteremben M által, kérjék meg M-et, hogy segítsen születésnapi ajándékot találni a házastársuknak, vagy éppen ajánljon – aztán pedig foglaljon is le – egy kirándulást a hétvégére.

facebook-m

“Nem tart majd sokáig a Messengert használók számára, hogy rájöjjenek, M nem egy hagyományos asszisztens” – mondta bizakodva David Marcus, a Facebook mobil üzenetküldésért felelős csapatának a vezetője, aki egyébként tavaly a PayPaltól jött át a közösségi oldalhoz. Az érkezése mindenképp jót tett a Facebooknak, hiszen az elmúlt kevesebb, mint két évben a Messenger csaknem megtriplázta a felhasználói bázisát, ami így már 700 millióra duzzadt.

Olyan feladatokat lehet majd rábízni M-re, amit más hasonló alkalmazás nem tud – tette hozzá. Hiszen a mesterséges intelligencia mellett nem bízták a véletlenre a működését, ugyanis hús-vér emberek is ott ülnek a másik oldalon. Így az M tulajdonképpen egy hibrid, és ez az egyik legnagyobb előnye a többi, hasonló alkalmazással szemben – állítják a Facebooknál.

Így működik M

Hogy kipróbáljuk M-et, a Messengerben a képernyő alján lévő gombra kell majd kattintanunk, és pont ugyanúgy lehet majd neki üzenetet írni, mintha bárki másnak írnánk. Az M szoftvere dekódolja majd az üzenetünket és küld frissítéseket is arról, hogyha elvégezte a feladatát. A felhasználók pedig valószínűleg nem is fognak abból semmit sem érzékelni, hogy most a géppel, vagy egy valódi emberrel beszéltek, hiszen úgy alakították ki M kommunikációját, hogy ilyen szempontból az teljesen személytelen legyen.

facebook-m-messenger

M egyelőre nem a közösségi visszajelzésekre támaszkodik majd, hanem a közvetlenül vele folytatott beszélgetésekre. Persze ez nyilván elképzelhető, hogy változik majd, ez főleg a felhasználói beleegyezéseken múlik. David Marcus azt ígéri, M ingyenes lesz, és előbb-utóbb az összes Messenger felhasználóhoz eljut majd.

A Facebook dolgozói már hetek óta tesztelik az asszisztenst, például az asztalfoglalásokat már rendszeresen rajta keresztül intézik. A Wired cikke szerint előfordult olyan is, hogy az egyik mérnök Párizsba utazott néhány napra, a kollégái pedig abban kérték M segítségét, hogy az illető asztalát hogyan dekorálják francia stílusúra. De a legnépszerűbb kérések között olyanok is szerepeltek, hogy a szolgáltatás intézze el a kábeltévés társaságnál, hogy lemondja az HBO-t, így nem kellett hosszú órákon át nekik telefonálgatniuk az ügyfélszolgálatra.

Az emberi tényező

Az mindenképp hatalmas előnye lehet M-nek, hogy nem csupán a mesterséges intelligencián alapszik, hanem egy igazi ügyfélszolgálat is található a szolgáltatás mögött. Így a trükkösebb, bonyolultabb, összetettebb feladatokat is tudja majd értelmezni, valamint elintézni. Ha például arra kérnénk, hogy szervezzen egy születésnapi meglepetést egy barátunknak, a szoftver lehet hogy taxit intézne és asztalt foglalna egy étteremben, az ügyfélszolgálatos lehet, hogy a barátunk kedvenc édességboltjából rendelne egy adag süteményt és küldetné ki a megfelelő címre. David Marcus szerint M a mi viselkedésünk, visszajelzésünk alapján tanul majd egyre többet.

messenger-m-facebook

Azt egyelőre nem tudni, mennyien is állnak M mögött, de várhatóan a Facebook ezreket alkalmaz majd a csapatban, így jelentős gazdasági beruházásokra lehet számítani.

Üzleti lehetőségek

Abban egy pillanatig se kételkedjünk, hogy a Facebook nem üzleti lehetőségként tekint M-re. Pár hete írtunk arról, hogy Mark Zuckerberg azt mondta a befektetőknek, hamarosan komolyabb vállalati átalakítás érkezik a Messengerre – M pedig erre tökéletesen alkalmas.

Akár magán a Messengeren belül is sokkal hatékonyabban jelen lehetnek bizonyos cégek, legyen erre példa a korábbi kábeltévé társaság, akik például az üzenetküldő szolgáltatáson belül is fenntarthatnának egy komplett ügyfélszolgálatot, vagy legyen szó egy futárcégről, akik a Messengeren keresztül üzenhetnek a feladott csomag szállítási részleteiről.

David Marcus elmondta, több vállalattal is egyeztettek már, akik rendkívül nyitottak voltak, és még több cég felé szeretnék az új lehetőséget kiterjeszteni.