Mit tegyen a Facebook, ha nem akarja túlterhelni hirdetésekkel 1 milliárd felhasználója hírfolyamát, de azért szeretné még adokkal bombázni a regisztrált embereket? Hát elkezd más felületeken is hirdetni az oldalon belül!
Bizony! A Facebook számos országban (Ausztrália, Kanada, Írország és Új-Zéland) kezdett el hirdetéseket elhelyezni Facebook-csoportokban – egyelőre csak a desktop verzióban.
A Facebook a hírek szerint először alaposan utána akar nézni, hogyan is teljesítenek a hirdetések – melyek ugyanúgy fognak kinézni mint a hírfolyamon – és az eredményektől függően dönti el, hogy globálisan is bevezeti-e a frissítést.
A Facebook-csoportokban való hirdetés mellett szól, hogy ezekben a Facebook nem csak kor, nem, helyszín vagy a kissé homályos érdeklődési kör szerint tud targetálni, hanem a csoport tematikája szerint is.
Nem meglepő, hogy a Facebook új hirdetői felületeken gondolkozik: a social media-óriásnak annyi hirdetéssel kell számolnia, hogy 2017 közepére egész egyszerűen betelik a limit a newsfeedet tekintve. A nyomást némileg enyhítette az Instagram, mint hirdetési felület, ám ez csak átmeneti megoldás.
Nem lenne meglepő, ha a nemrég debütál Facebook Workplace-en is megjelennének a hirdetések, a Messengernél pedig a szponzorált üzenetek már fejlesztés alatt állnak.
Forrás: TechChrunch