A Facebook igen nagy mértékben támaszkodik a reklámokra – hiszen ebből van bevétele, így fontos neki, hogy a hirdetők sikeresek és elégedettek legyenek, enélkül ugyanis nem költenék el a pénzüket az oldalon.

A cég így most bejelentett egy új funkciót, amivel egyfajta mankót, segítséget nyújt a hirdetőknek, ez pedig a relevancia pontszám.

fb-hirdetes

Az új mérőszám tulajdonképpen egy, a Facebook általi becslés arról egy 1-től 10-ig tartó skálán, hogy a hirdető mennyire jól targetált, hogyan adta meg a célközönségét. Értelemszerűen ez a szám minél magasabb, annál több interakció, annál nagyobb lesz a várható kölcsönhatás, legyen szó például a videók megtekintéséről, a kattintásokról, stb. Ha pedig alacsony a pontot ad a Facebook, akkor várhatóan kevésbé lesz sikere a hirdetési kampánynak, például a felhasználók elrejtik vagy jelentik az adott hirdetést.

Persze nem kőbe vésett ez a jóslat, a hirdetőknek érdemes tesztelniük és figyelniük, mennyire válik be a Facebook előrejelzése. Így tehát a kampány során újabb adatot érdemes nyomon követni, és ha szükséges, akkor újragondolni a célzást.

A Facebook szerint a magasabb relevanciaszámmal rendelkező hirdetések olcsóbbak is, ugyanis kevesebbe kerül a célba juttatásuk és általánosságban véve is sokkal hatékonyabbak.

Hasonló, külső alkalmazások már eddig is léteztek egyébként, de a Facebook még csak most állt elő a saját, ilyen jellegű fejlesztésével.

(via)