A Google tegnap bejelentett változása szerint a nagy cégek közvetlenül a Gmailből gyűjthetnek feliratkozókat a Google+ oldalukra.
A Google mindent megtesz, hogy közösségi hálózatát élettel töltse meg. Ennek egyik lépése, hogy lehetővé teszik a hírleveleket kiküldő cégeknek, hogy a felhasználó Gmail fiókjából közvetlenül “lájkolhassa” az üzleti Google+ oldalukat, illetve meg tudja nézni a legfrissebb Google+ bejegyzéseket anélkül, hogy a levelező rendszer felületét elhagyná.
Ha ez így bonyolultan hangzik, akkor ez a videó segít a megértésben:
Az új funkció elindítása nem túl egyszerű. Az alábbi feltételeknek kell teljesülnie:
- a felhasználónak rendelkeznie kell Gmail és Google+ profillal, és ez utóbbit össze kell kötnie azzal az email címmel, amire a cég a levelet küldi
- a cégnek Google+ oldallal kell rendelkeznie, és az itt megadott domain címről kell jönnie az emailnek
- a Google+ oldalt rendszeresen új bejegyzésekkel kell frissíteni
- a levelet a DKIM vagy az SPF szolgáltatásával kell aláírni
- a cégnek hetente legalább 1000 emailt kell a megadott domain címről kiküldenie.
Az ötletet jónak tartjuk, bár a kivitelezés kicsit nehézkesnek tűnik. Mi a véleményed róla?
Forrás: techcrunch.com