A Google tegnap bejelentett változása szerint a nagy cégek közvetlenül a Gmailből gyűjthetnek feliratkozókat a Google+ oldalukra.

A Google mindent megtesz, hogy közösségi hálózatát élettel töltse meg. Ennek egyik lépése, hogy lehetővé teszik a hírleveleket kiküldő cégeknek, hogy a felhasználó Gmail fiókjából közvetlenül “lájkolhassa” az üzleti Google+ oldalukat, illetve meg tudja nézni a legfrissebb Google+ bejegyzéseket anélkül, hogy a levelező rendszer felületét elhagyná.

Ha ez így bonyolultan hangzik, akkor ez a videó segít a megértésben:

Az új funkció elindítása nem túl egyszerű. Az alábbi feltételeknek kell teljesülnie:

  • a felhasználónak rendelkeznie kell Gmail és  Google+ profillal, és ez utóbbit össze kell kötnie azzal az email címmel, amire a cég a levelet küldi
  • a cégnek Google+ oldallal kell rendelkeznie, és az itt megadott domain címről kell jönnie az emailnek
  • a Google+ oldalt rendszeresen új bejegyzésekkel kell frissíteni
  • a levelet a DKIM vagy az SPF szolgáltatásával kell aláírni
  • a cégnek hetente legalább 1000 emailt kell a megadott domain címről kiküldenie.

Az ötletet jónak tartjuk, bár a kivitelezés kicsit nehézkesnek tűnik. Mi a véleményed róla?

Forrás: techcrunch.com