Bár már írtunk róla, hogy érkezik, el is mondtuk, mit tud, és így nincs is semmi meglepetés, mégis illik mérföldkőként kezelni a Facebook új dobását, a Facebook Workplace-t.

workplace-by-facebook

A Facebook elmondása szerint máris 1000 vállalkozás használja az újdonságot, mely a közösségi platformot egyfajta zárt, munkahelyi fórummá teszi. Az ügyfelek között olyan vállalkozások vannak, mint a Starbucks, a Danona és a Booking.com, akik máris 100.000 alcsoportot hoztak létre a hatékony munkahelyi kommunikáció érdekében.

Ezen felül megalakult a Workplace Partner Program is, mely különböző cégeknek segít abban, hogy azok minél könnyebben tudjanak áttérni a Workplace használatára. Igaz, a Facebook Workplace egyik legnagyobb erőnye számos, már bevett, elterjedt, sőt népszerű konkurenciája mellett az, hogy minden bizonnyal a kollegáknak már van Facebook-fiókjuk, és ismerik is a Facebook felületét. Persze mindent a győzelemért és az ügyfélért.

A Workplace alapvetően valóban a Facebookra építkezik: a kollegák beszélgethetnek egymással, reakciókat küldhetnek (ez fontos!), live videót indíthatnak (Skype!) és láthatják a legfontosabb, legsikeresebb posztokat. Mindezt anélkük, hogy privát fiókjukban fel kéne venniük a HR-est, hogy az lásson minden péntek estét.

Persze van funkció, ami csak a Facebook Workplace-hez jár: létrehoztak egy dashboardot, mely statisztikákat biztosít, ezenfelül létrehozhatunk külön csoportokat is cégünknek, hogy így tudjon a vállalkozás kommunikálni más vállalkozásokkal – bár ez egyelőre nem tiszta, mit is jelent és hogy fog működni.

Hirdetések nem lesznek a Facebook Workplace-en. De legalább nem lesz ingyenes! Az első három hónap mindenki számára ingyenes, majd cégenként az első 1000 felhasználó fejenként 3 dollárba kerül, 1000-től 10.000-ig 2 dollárba, 10.000-en felül pedig egy dollárba. A Facebook maga dönti el, hogy hány embert regisztrál: csupán az aktív felhasználók használhatják a felületet – és rájuk tűznek ki díjat – aktív felhaszálónak pedig az minősül, aki havonta legalább egyszer belép a felületre.

Forrás: Adweek