Amikor a Facebook bejelentette, hogy változtat hírfolyam algoritmusán, megígérte, hogy a jövőben folyamatosan frissíti majd információkkal a „Facebook for Business” oldalát. A legutóbbi bejegyzésben megpróbálják tisztázni az oldal adminisztrátorok számára, hogyan határozzák meg, mely posztok számítanak magas minőségű tartalomnak – írja az AllFacebook.
A szerző Varun Kacholia szoftver fejlesztő, aki megosztott néhány kérdést, amelyet a Facebook tett fel a felhasználóknak, miközben a hírfolyam algoritmus változásain dolgozott:
- Időszerű és releváns a tartalom?
- Megbízható forrásból származik a tartalom?
- Megosztanád ismerősökkel vagy ajánlanád másoknak?
- Összességében véve érdekes számodra a tartalom, vagy csak megpróbálja kijátszani a hírfolyam disztribúcióját (például azt kéri az emberektől, hogy lájkolják a tartalmat)?
- Alacsony minőségűnek vagy mémnek neveznéd?
- Panaszkodnál azért, mert a hírfolyamodban látod ezt a tartalmat?
Kacholia így folytatta:
„A felmérés eredményeit arra használtuk, hogy egy új rendszer építsünk fel, amely érzékeli a magas minőségűként meghatározott tartalmat. A rendszer több mint 1000 különböző tényezőt vesz figyelembe, mint például, hogy egy bizonyos oldal tartalmát milyen gyakran jelölik alacsony minőségűnek (például rejtik azt el), mennyire teljes az oldal profilja és, hogy egy adott oldal rajongói bázisa mutat-e átfedést más, ismert és magas minőségű oldalak rajongói táborával. Mindennek megfigyelésére nem egyszerű kitalálni egy algoritmust és folyamatosan fogjuk is finomítani, amint kapunk visszajelzéseket.
Miután kifejlesztettük az algoritmust, hozzáadtuk a hírfolyam rangsorolási algoritmusainkhoz, mint egy másik tényezőt, amellyel kiszámítható egy hírfolyam bejegyzés sorszáma. A rangsorolásnál használt algoritmus új verzióját felhasználóink egy kis szegmense körében teszteltük.
E magas minőségű posztok megjelenítésével a hírfolyamban az interakciók (lájkok, kommentek, megosztások) számában jelentős emelkedést láttunk.
A tesztcsoportban lévő emberek kevesebb bejegyzést is rejtettek el.”
Az oldal adminisztrátoroknak Kacholia a következőt tancsolja:
„A legtöbb oldal számára a hatása relatíve kicsi lesz, de azok az oldalak, amelyek jó elköteleződési aránnyal dolgoznak, növekedést láthatnak majd a posztjaik elérési adataiban. A lényeg az, hogy az oldalad stratégiájának ugyanolyannak kell maradnia: hozz létre magas minőségű tartalmat és optimalizáld az elköteleződésnek és elérésnek megfelelően. Ezt megteheted, ha az oldalad posztjainak készítésekor ezekre a tippekre fókuszálsz:
- A posztjaid legyenek időszerűek és relevánsak!
- Építsd fel a hitelességet és a megbízhatóságot a közönségeddel való kapcsolatban!
- Kérdezd meg magadtól: „Megosztanák ezt az emberek az ismerőseikkel vagy ajánlanák másoknak?”
- Gondolkodj azon, hogy „A közönségem szeretné ezt látni a hírfolyamában?”
Ti tapasztaltatok már figyelemreméltó változást a hírfolyamotokban látott posztok minőségét illetően, mióta a Facebook bejelentette az algoritmus változásait?