Megfelelni a vevői elvárásoknak kemény dió lehet, de meghaladni azokat következetesen: nos, az az igazi kihívás. Hogyan keltesz izgatottságot egy termék körül, amikor a vásárlóid már kényelmesen elzsibbadtak? A MarketingSherpa blogbejegyzése azt járja körül, hogyan tudott e tekintetben a Dell hatékonyan kommunikálni.
A robotpilótával kapcsolatos elvárásokat nehéz hátrahagyni
A Dell több terméket is piacra dob egy évben, és amint azt jól sejted, a legtöbbjük laptop. Amikor a csapat elkészült az XPS 12 Ultrabook készülékkel, egy laptoppal, amely tablettá is alakítható, rájöttek, hogy kissé trükkös lesz az új termék értékeinek hatékony kommunikálása.
A szöveg és a képek nem mindig válnak be
A termék egyik kiemelkedő értéke a sokoldalú mozgás. Hogyan tudod kommunikálni ezt a tulajdonságát egy emailben szöveg és képek használatával?
Sehogy.
A statikus képek nem adják át teljesen a termék mozgását és egy leíró szöveg szintén nem tudja eléggé kiemelni a lényeget a vásárlónak.
És ne felejtsünk el egy még ennél is nagyobb problémát…
Míg a laptop mozgása demonstrálható egy fizikai üzletben, az megoldatlan problémának tűnik, hogyan lehet ezt kivitelezni online.
Egy emlékkép a múltból elhozza a megoldást
A csapat úgy döntött, hogy GIF formátumot fog használni az email kampányban a termék teljes körű mozgásának illusztrálására. Egy másik előny ennek a ’90-es évekre emlékeztető nosztalgikus elemnek a használatában, hogy a GIF segítségével az online vásárlóknak is meg lehetett mutatni, hogyan működik a termék.
„Ez nagyszerű mód arra, hogy a vevő teljesen megértse, miként fog működni a termék a kezei között” – nyilatkozta Dave, a Dell fogyasztói és kisvállalkozói email stratégája.
Értéket adni emailben is: ezért vásárolnak majd tőled
Miután a Dell összehasonlította korábbi eredményeit e kampány teljesítményével, sikert állapítottak meg. Dave csapata a konverziót 103%-kal, a bevételeket pedig 109%-kal növelte meg.
Ez a példa arra is emlékeztetőként szolgál, hogy miért is fontos megragadni és eljuttatni az értékes üzeneteket az email kampányban a címzetteknek, szemben azzal, hogy pusztán elhelyezünk néhány termékfotót és egy kis szöveget az emailben, majd a legjobbakat reméljük.
A feladatod annyi, hogy nem csak megosztod a vásárlókkal azt, ami van, hanem megmutatod nekik, miért ez az ideális megoldás számukra.