A legtöbb Facebook marketinges egyszerűen posztolja a tartalmakat és legjobbakat várja – lássuk be, hogy ez nem a legjobb módja egy oldal kezelésének és biztosan nem is fog vezetni folyamatos fejlődéshez – állítja az InsideFacebook.

shutterstock_132135725

Mindannyiunknak jelenteni kell valakinek, ügyfélnek, marketing igazgatónak vagy az üzlet tulajdonosának. És természetesen mindenki azt akarja felmutatni, mennyit fejlődött abban, amit csinált. Az első lépés ehhez az, hogy elkezded követni a kulcsfontosságú mutatók alakulását, ha eddig még nem tetted meg. Ez történhet a Facebook Elemzések monitorozásával vagy olyan részletesebb analitikai platformok segítségével, mint amilyen például a Socialbakers.

Így láthatod majd a Facebook teljesítményed változását az elérés, az elköteleződés és a nyers interakciók fényében. Ezáltal akár az alábbihoz hasonló jelentést is készíthetsz:

harper1

A probléma azonban az, hogy nem sok grafika néz ki olyan jól, mint ez a fenti. Ilyen mértékű elköteleződési arány felmutatásához többek között arra van szükség, hogy nagyon okosan kezeld a közösségi tartalmaidat.

Amint egyszer elkezdted követni a teljesítményed alakulását, képes leszel az egyes elemek mélyebb analizálására, ami hozzásegíthet a fejlődéshez. Néhány hasznos eszköz bevetésével még több és több adatot gyűjthetsz be, amelyek hosszú távon érted dolgoznak majd.

Érdemes továbbá minden egyes poszt saját teljesítményét is megvizsgálni. A prioritást itt az elköteleződési ráta képviseli (kommentek+lájkok+megosztások/teljes közönség). Ebben a formulában a teljes közönség függhet az eléréstől vagy az oldallájkoktól, a preferenciád szerint. Ha utóbbiakat használod, akkor összehasonlítást végezhetsz a konkurenciával is a következő lépésben. További aspektusok lehetnek: posztok időpontja, típusa (fotó, videó, link, állapotfrissítés), a bejegyzés szerzője, témája és bármely poszttargetálás.

Ezekkel az adatokkal komoly analízíst végezhetsz és akár olyan grafikonokat is készíthetsz, mint az alábbiak:

harper2

harper3

Ha megítéled a különböző típusú posztok mennyiségét a teljesítményükkel szemben, látni fogd azt is, mely tartalmi szálak, típusok működnek és, hogy megfelelő-e a tartalomstratégiád egyensúlya.

Ezután optimalizálhatod a stratégiádat – ha a fentieknek megfelelően prezentálod az adataidat, olyan érdekes eredményekre juthatsz, amilyenekre korábban talán nem is gondoltál.

Amint elvégezted a kezdeti lépéseket, később is folytatnod kell a monitorozást a fejlődés érdekében. A legjobb, ha heti felméréseket készítesz, hogy ne legyen megszakítva a stratégiád optimalizálása.

Egy másik taktika, ha hasonlóképpen tanulmányozod a konkurenciát, hogy trükköket és tippeket less el tőlük, amelyeket magad is bevethetsz majd. Nem azt javasoljuk, hogy másold a tartalmaikat, de átgondolhatod, miként futtattak kampányokat és tanulhatsz belőlük, és továbbfejlesztheted az ötleteiket. Ez ügyben már valószínűleg szükséged lesz egy fizetős analitikai eszközre, ugyanis a Facebook Elemzések csak azt mutatja meg, mennyivel növekedett a lájkjaik száma és nem biztosít adatokat az interakciós és elköteleződéssel kapcsolatos mutatókról.

Komoly időt kell befektetned a teljesítményed monitorozásába és analizálásába annak érdekében, hogy folyamatosan tudj tanulni és optimalizálni – így azonban idővel javulást tudsz majd felmutatni.