A Facebook algoritmusának változásai mellett minden márkának szüksége lehet valamennyi segítségre, ha a tét a posztok kiemelése a tömegből. A The Next Web összeírt néhány taktikát, amit érdemes kipróbálni.
Kreatív érzelmek
Nem mindig tűnnek profinak, de bizony szórakoztatóak. Az emotikonok megfűszerezik a státuszfrissítéseket – a Jess3 össze is állított egy listát a legnépszerűbbekről és útmutatót is ad a létrehozásukhoz.
Az infografika végén olvasható lábjegyzettel ellentétben ezek a képek tényleg működnek az állapotfrissítésekben – még a márkaoldalaknál is.
A rövidebb jobb
A BlitzLocal 120 milliárd Facebook „benyomást” vizsgált meg igen közelről és állapított meg egy tanulságot a posztok hosszával kapcsolatban. A kutatásban így fogalmaztak:
„A hosszabb bejegyzések hajlamosabbak rosszabbul teljesíteni. A posztok hajtotta ideális interakció 100 és 119 karakter között van. A kérdések pedig gyakran 10-20%-kal növelik meg az interakció mértékét.”
Rögzíts posztokat az idővonalad tetején!
Aktuális ajánlatok vagy olyan posztok esetén, amelyeket tényleg meg akarsz mutatni a közönségnek, próbáld ki a „Rögzítés felül” opciót! A rögzített poszt egy olyan állapotfrissítés, amelyet manuálisan jelölsz meg és ezzel az idővonalad tetejére emelsz, miközben további bejegyzések is kerülnek az oldaladra.
Emelj ki posztokat!
Az előzőhöz hasonló lehetőség. A kiemelt poszt kiterjed az oldalad teljes szélességére, kitöltve mindkét hasábot. Emelj ki egy fekvő képet, hogy az oldaladra vonzd a figyelmet!
Szerkeszd a posztod címét és szövegét!
Az egyik legjobb dolog a Facebookon történő posztolással kapcsolatban, hogy sok mező teljesen testre szabható. Használd ki ezt a rugalmasságot, hogy kiemelhesd a tartalmad azon elemeit, amelyek révén a legtöbb megosztást érheted el!
Méretezd megfelelően a fotókat!
Ugyanis a Facebook automatikusan átméretezi őket, ha nem felelnek meg a speciális tulajdonságoknak és arányoknak. A kép szélessége legyen 1,91-szerese a magasságának. Ez azt jelenti, hogy a kép tökéletesen illeszkedik majd az asztali és a mobil hírfolyamban is.
A képek most már nagyobb méretben láthatóak a hírfolyamban, ezért ha betartod a fent leírt arányt, akkor biztos lehetsz benne, hogy jól fognak mutatni, amikor a felhasználók látják azokat.
Az ajánlott képméretek pedig eltérnek a Facebook asztali és mobil hírfolyam-nézetében. Előbbinél a Facebook a kicsi, „thumbnail” képeknél 400×209 pixelméretet javasol. Az ennél kisebbeket vagy 154×154 vagy 90×90 pixelre fogja átméretezni.
Mobilon pedig az ajánlott képméret 560×292 pixel. A kisebbeket 100×100 pixel méretűre alakítja át.
Jon Loomer hasznos infografikáján is megnézheted a helyes méreteket:
A The Next Web eredeti cikkében további hasznos tanácsokat találsz a Google+, a LinkedIn, a Pinterest posztok és a blogbejegyzéseid kiemeléséhez.