Az érzelmekkel nagy erőt fejthetsz ki a vevőid elméjére. Minden tranzakcióval járó döntésben ez jelenti a különbséget. Látod, ahogyan az emberek arról döntenek, hogy vásárolnak egy Ferrarit – semmilyen logikus oka nincs, csakis érzelem vezérli őket – írja a Business2Community.

tumblr_inline_mqtlkggQyp1qz4rgp

Facebookon a tranzakció kicsit másképp működik. Egy lájkot, egy megosztást vagy egy hozzászólást kapsz egy darab tartalomért, amit ajánlasz. Mindezért cserébe pedig csábító tartalmat kell előállítanod, amely rezonál a felhasználóval és kielégíti az igényeit. Facebookon pedig ezek az igények általában a következő érzelmekben gyökereznek:

  • a csoporthoz tartozás érzésének szükségessége
  • a boldogság érzésének szükségessége
  • annak érzésére való szükség, hogy büszkék legyen magukra

Ebben a cikkben végigvesszük, hogyan kell Facebook posztokat létrehozni ahhoz, hogy kilenc különböző emberi érzelemre hassunk és ezzel növeljük a Facebook lájkok számát és az elköteleződés mértékét.

1. Boldogság

Itt érdemes kezdeni, ez a legfőbb oka annak, hogy az emberek a Facebookon vannak. Szünetre vágynak, szeretnének fotókat, videókat és állapotfrissítéseket látni, amelyek jó kedvre derítik őket. A boldogság érkezhet öröm, izgalom és nevetés formájában is – lényegében bármi lehet, ami mosolyra fakasztja az embereket. Azok a Facebook fotók, amelyek boldogságot váltanak ki, általában egy fotóból és nagyon rövid, vicces megállapításból vagy viccből állnak.

3 Facebook poszt, amely boldogságot idéz elő:

1. Állatok fotói

Az állatokkal, különösen azok, amelyek őrültséget vagy emberi tevékenységet végeznek, a legkönnyebb boldogságot kiváltani a nézőből.

xKKoksdDM4G9WADyYuA5-zUjT1uyHHDZ6-Vxqf61bXeeFeOJIC7JB7GEqgkRKriiPOhSk5pCYzt4mqaYBOz7oApAiLx9d-aYTiriH9ILapXN7-au3bC6mGY

2. Gyerekek a termékeid használata közben

Ez egy sokoldalú típus, de általában három módon működik:

a) Egy gyerek úgy használja a felnőtt terméket, ahogyan egy felnőtt, például egy bébi egy online kereskedelmi szoftver segítségével ad el zoknikat.

b) Egy gyerek gyerek módjára használ egy felnőtt terméket, például egy telefont kalapácsként.

c) Egy gyermek igazi rosszcsontként használ egy gyerekjátékot, például felállít egy mozdonypályát, hogy a játékvonat átgázoljon néhány plüssállaton.

3. Személyes győzelem

Ilyenkor megmutatsz valakit, aki leküzdött valamilyen csapást vagy teljesített egy kihívásokkal teli tevékenységet. Például egy sportszereket áruló cég posztolhat egy képet a célba befutó maraton győzteséről, miközben szerepelteti egy termékét is. Vagy lehet olyan egyszerű is, mint, hogy egy gyerek időben és biztonságban ér be az iskolába a szülei új autója miatt.

2. Kapzsiság

Itt nem arról van szó, hogy valami erkölcstelen bejegyzést kell posztolni. Csupán hatni kell az emberek azon vágyára, hogy meg akarnak nyerni egy versenyt, megszerezni egy jó üzletet vagy egy terméket, amit meg szeretnének vásárolni.

3 Facebook poszt, amely kapzsiságot vált ki:

1. Versenyek

Az esély, hogy nyerhetnek valamit, a legjobb út a kapzsiság előcsalogatására. Az emberek izgatottak lesznek, hogy lehetőségük van győzni egy versenyen.

USZCU-ABY_S7BtLEEy64nBCoth70vpf9ygRomC1mvgBGgDDSkMKy60GHvqXH345UUtXEByB0PPfZTn5i8TmZWaoWvmHGuPivoETMXXUJSe2WWWeRuIEr4Ii0

2. Kuponok

A kuponok lényege, hogy komoly kedvezményeket ajánlj fel. 50-70 százalékos kedvezmény ígéretével azt érezteted az emberekben, hogy jól járhatnak ezzel az üzlettel és soha többé nem lesz ilyen lehetőségük. Optimalizáld a kuponjaidat azzal, hogy exkluzívvá vagy limitált számban teszed elérhető  azokat!

3. Nosztalgia

Még akkor is, ha nem a legjobb emlékeket idézzük fel, mindig szórakoztató elkalandozni a múltba. Így az embereket arra ösztönzöd, hogy hozzászólásokat írjanak az emlékeikről egy bizonyos időszakból vagy arról, milyen hálásak, amiért egy bizonyos trend például már kiment a divatból.

j1tFNhjtbhPvLZLKXDaCCU3YJtnUpDz_IRSWvk0FN31NueFBNfMU5eGs4oZRRVJ59n8I8v4mFqnlP2CzzwKwnpV2mXtv0Rfd8jdua0vaOYfvkaAkA82lA1N4

4. Bizalom

A Forrester Research egy kutatása szerint „az online lévő amerikai felnőttek 70 százaléka a barátok és a család ajánlásai alapján bízik meg egy márkában vagy termékben”. Ugyanez a felmérés azt is megjegyezte, hogy 46 százalékuk bízik meg a vevők online értékeléseiben, de csak 10 százalék az internetes hirdetésekben és a cég által írt üzenetekben.

A Facebook posztokkal promotálhatod a felhasználók generálta bizalom darabokat, mint az értékeléseket és az olyan tartalmakat, amelyekben a vásárlók a termékedet használják. Ha ilyenekkel nem tudsz élni, oszd meg velük, mi történik a színfalak mögött a gyártószalagon, posztolj rövid interjúkat az alkalmazottakkal, vagy akár mondd el, te miért árulod a termékeket!

3 módja a bizalmat keltő Facebook posztok létrehozásának:

1. A termékeidről és az üzletedről szóló vevői értékelések.

2. Boldog vásárlók fotói, akik az üzletben jártak vagy a termékeidet használják.

3. Színfalak mögötti felvételek az alkalmazottaidról, akik a termékeidet készítik vagy arról beszélnek, hogyan készülnek azok.

4. Várakozás

Ha kiemeld, hogy valami „hamarosan érkezik”, eléred, hogy az emberek alig várják az eljövetelét. Így nem csak elköteleződést, de forgalmat is hajtasz a honlapodra vagy a Facebook oldaladra.

A Hubspot azzal tette izgatottá a felhasználókat az Inbound 2013 konferencia előtt, hogy megkérdezte őket, szerintük ki fog a zenéért felelni:

zbo1NTmAqrj9AuyjBZQNq7arOE1clFZLv8zmRXz-nlMF1M4A9nsUt3ToAs2TKGLCzdIEfu_IhxpZKyCnfozhKnqY_v8uuAY8CVmCtDnj8AD-bprWGiBVYgeW

A MailChimp ingyen ajándékokat osztott szét, amelyet megelőzően olyan posztokkal jelentkezett, amelyekben azt kérték, hogy maradjanak ott a felhasználók az azonnali nyereményekért:

WdFVQR7ZHU6vcWPQz8mElUdZGzM2IbUFQUddl2b-HLfXCMcXfCixZ6czVpXy1w0dZmbnsk7SEcRvsemkHTegp-q1VDJssU0LX-za_Was1M4hFeq7E8mEh06o

6. Együttérzés

„Ez én vagyok!” felkiáltással jár ez az érzelem. Ilyenkor azt érzik az emberek, hogy kötődnek valakihez (vagy egy márkához) azzal, hogy ugyanazt a véleményt osztják egy témában. A tökéletes érzelem a Facebookhoz, mert tonnányi lájkot generál.

Egy egyszerű Facebook poszt formula ehhez, ha azt írod: „Lájkold, ha ______”.

7. Büszkeség

Ez arról szól, hogy megerősíted az emberek önértékelését. Hasonló az együttérzéshez és akár nemzeti színeket is ölthet, ha például megkérdezed az emberektől, miért büszkék arra, hogy kanadaiak. Személyesebb vizekre is evezhetsz, ha azt kéred tőlük, osszák meg saját történetüket a célokról, amiket elértek vagy akadályokról, amiken keresztülvágták magukat.

3 Facebook poszt a büszkeség érzelmének kiváltására:

1. „Lájkold”, ha büszke vagy arra, hogy a ________ (csoporthoz) tartozol!

2. Meséled el nekünk, hogyan vetted az akadályt, amikor (egy bizonyos problémával/szituációval álltál szemben)!

3. Ossz meg egy fotót magadról (egy kihívásokkal teli tevékenység közben vagy után)!

8. Remény

A remény a legerőteljesebb érzelem, amelyet a Facebook posztok népszerűsítésére használhatsz. Ez az oka annak, hogy olyan posztokat látsz, amelyben azt kérik, érjük el a 10 ezer megosztást és X forintot adományozok valakinek. Általában két embertípusnál játszik:

1. Azoknál, akiknek nincs meg a képessége, hogy megváltoztassák a világot vagy önmagukat, ám mégis vágynak erre.

2. Azoknál, akik éppen azon vannak, hogy megváltoztassák a világot vagy önmagukat.

Lehet szó olyan posztokról, amelyek elmesélik, hogyan változtatja meg a helyi közösség életét az üzleted, vagy miként használják a vevőid a termékeidet, hogy megváltoztassák a saját életüket, például azzal, hogy lefogynak vagy új állást találnak. Az ilyen bejegyzések lehetnek egyszerűen inspirálóak, szellemes idézetek, amelyek motiválják az embereket. Ilyen ez a kép is, amelyen Arnold Schwarzenegger látható:

Wt0k30l3rU2BAmON3XAXEOrCMc0FYNZCPh87KJimp74dCq3AoAdLKzMZtrlKoyJVyrloGAX3y_7Xq5SAYgRYoNG5WY5KWSZ0l1lsm-3GA3ltglyIve-PzR8a

9. Düh

FIGYELEM: CSAK SAJÁT FELELŐSSÉGRE HASZNÁLJA!

Ez egy hihetetlenül erős érzelem, ezért nem ajánlott mindenki számára a „kihasználása”, azonban a legprofibb közösségi média szakértő, aki teljes mértékben érti, hogyan működik az oldala közönsége, megpróbálhatja. Ha azonban rosszul ítéled meg őket, az ilyen típusú posztok nagy bukást idéznek elő és visszaütnek rád.

3 Facebook poszt a düh „kihasználására”:

1. Sport témák, például egy bíró, egy csapattulajdonos, játékosok döntései, egy liga menedzsmentjének tevékenységei.

2. Politikai kérdések, például szavazások a törvényhozásban, kormányzati költekezések.

3. Kisebb, nagyobb cégek negatív lépései, amelyek megsértik a foglalkoztatási, fogyasztóvédelmi és környezetvédelmi szabályozásokat.

Összegzés

Amit észben kell tartanod, hogy nem mindenki ugyanúgy reagál minden egyes posztodra. Bármennyire is igaz legyen, hogy a cicák és a kiskutyák imádnivalóak, vannak néhányan, akik nem annyira örülnek a látványuknak. Ezért ne szálljon el a bátorságod, ha kapsz egy-két negatív visszajelzést is!

Csak bizonyosodj meg róla, hogy több a pozitív, mint a negatív vélemény! Ha nem ez történik, változtass a tartalmadon, próbálj ki különböző témákat és vizuális elemeket, amelyek rezonálnak a közönségeddel!

Ezek a taktikák nagy hatalommal bírnak, ami az elköteleződésre ösztönző tartalmakat illeti, de hogy Ben Parkert idézzük, a nagy hatalom nagy felelősséggel jár.