Gondoltál már arra, hogy a Facebook hangüzeneteit használd, hogy kapcsolatba lépj az ügyfeleiddel? A Business2Community cikkében 4 jó módszert találtunk, amelyek segítségével a Facebook hangüzenetek az üzleted előnyére válhatnak.
Mik azok a Facebook hangüzenetek?
A Facebook hangüzenetek 60 másodperces hanganyagok, amelyeket iOS vagy Android okostelefonon vagy tableten rögzíthetsz és küldhetsz el az ismerőseidnek és a követőidnek, akiket vissza is követtél.
Ehhez csak meg kell nyitnod egy új üzenetet a Facebook mobil alkalmazását vagy a Facebook Messenger applikációját használva.
Android telefonon a gémkapocs ikont kell kiválasztani üres hangüzenet megnyitásához, iOS eszközön pedig a mikrofont.
Ezután „lenyomva” kell tartani a piros gombot a felvételhez. Ha kész, elengedheted a gombot és a „Done” (kész) megnyomásával már küldheted is az anyagot.
Ha az megérkezett, megjelenik egy mező a címzett chat vagy üzenetablakában, ahol meghallgathatja a nyílra való kattintással.
Most, hogy már tudod, mik azok a Facebook hangüzenetek és hogyan férhetsz hozzájuk, nézzük, miként használhatod fel azokat az üzleted érdekében!
1. Építs kapcsolatokat, amikor személyesen köszöntöd az új követőket!
Amikor megugrasz egy mágikus ismerősi létszámot, az egyetlen lehetőség, hogy többel lépj kapcsolatba, ha lehetővé teszed nekik a követésedet.
Az egyik módja a személyes kapcsolatok hasznosításának Facebook hangüzenetekkel, ha te is beköveted a követőidet. Ehhez menj a Névjegyedre a profilodon és keresd meg az Ismerősök dobozát, majd kattints a Követőkre!
Kövesd be néhány új követődet, majd köszönd meg nekik egy rövid hangüzenetben, hogy kapcsolatba léptek veled! Az alkalmat felhasználhatod arra is, hogy megemlítsd nekik a honlapodat, a Facebook oldaladat vagy bármely más közösségi média csatornádat.
Ha személyre szabott hangüzenetet küldesz az új követőidnek, tudatod velük, hogy észrevetted őket és segítséget kapsz ahhoz is, hogy mélyebb kapcsolatot alakíts ki velük.
2. Válj köztudott információforrássá!
Ha sok kérdést szoktál kapni, egy idő után bonyolult lehet lépést tartani. Ha ugyanazt a kérdést kapod több embertől is, használd a Facebook hangüzeneteket a válasz rögzítésére és küldd el azt minden egyes érdeklődőnek! Ez nem csak gyorsabb, mintha mindenkinek egyesével visszaírogatnál, de személyesebb lesz a hangvétele (szó szerint hozzájuk szólsz) és kevés erőfeszítéssel oldod meg a problémát.
Ha valaki olyan kérdést tesz fel, amit már megválaszoltál az e-könyvedben, küldj neki egy Facebook hangüzenetet az e-könyv ingyenes verziójához vezető linkkel együtt és említsd meg, hogy hol található a válasz!
Ha személyes hangüzenetekkel válaszolod meg a közösségedben felmerülő kérdéseket, könnyen válhatsz elsőszámú információforrássá, akihez mindig tudnak fordulni.
3. Teremts márkanagyköveteket!
Ha közéleti személyiség vagy, a legtöbb rajongódnak ritkán adódik lehetősége, hogy kapcsolatba lépjen veled vagy személyesen találkozzon veled. Előfordulhat, hogy a Facebook a legközelebbi esélyük a veled való interakcióra.
Használd a hangüzeneteket, hogy meglepd néhány üzleti ügyfeledet egy ingyenes termékkel és egy személyes felvétellel, magától a vezetőtől!
Az ilyen ajándékokat rejtő meglepetés hangüzenetek segítségével elszánt márkanagykövetekre tehetsz szert.
4. Értékeld a hűséget célzott ajánlatokkal!
Senki sem érzi magát különlegesnek, amikor olyan kedvezményt kapnak, amit mindenki másnak is felajánlottak, de fordul a kocka személyes ajánlat esetén, amit direkt rájuk szabtál.
Küldj célzott Facebook hangüzeneteket, hogy promotáld az exkluzív ajánlatokat a közösséged tagjai számára!
Ha észreveszed, hogy egy ügyfeled már hosszú ideje hűséges egy termékhez vagy szolgáltatáshoz, amelyet kínálsz, küldj neki egy hangüzenetet és ajánlj fel egy igazán exkluzív kedvezményt az adott termékre! Vagy add meg neki a lehetőséget, hogy egy új termékről értesülhessen!
Ezzel az ügyfeled nem csak továbbra is rajongója marad a termékeidnek, de arra készteti majd a lépésed, hogy a barátainak is meséljen az üzletedről.
A célzott ajánlatok tehát nagyszerű módszert jelentenek a hűséges vásárlók jutalmazására és egyúttal az üzleted megismeréséhez.
Használd bölcsen a Facebook hangüzeneteket!
Ne feledd, csak, mert Facebook hangüzeneteket küldesz minden ismerősödnek, nem kell átesned a ló túloldalára! Ha túl sokat küldesz ki, máris a spam kategóriába fognak sorolni és ez a rossz hírnév az üzletedre is negatív fényt vet majd, valamint a szolgáltatásokra, amelyeket biztosítasz.
Helyette inkább egy stratégia szerint használd a Facebook hangüzeneteket, hogy jó benyomást tegyél a közösséged tagjaira, értékes erőforrássá válj és hűséges rajongókhoz juss!
Mit gondolsz? Használtad már a Facebook hangüzeneteket az üzletedben? Milyen tippekkel tudsz szolgálni? Ha még nem használtad, miként tervezed bevetni?