Itt van három módszer a Social Media Examiner ajánlásával, melyek kihasználásával könnyebb lesz egy Facebook oldal számára a termékértékesítés és a vevők dolgát is megkönnyítik vásárláskor.

1. Zökkenőmentes vásárlási élmény Facebookon egy landing oldal applikáción belül

Mindenekelőtt létre kell hoznod egy Facebook oldalt és nem pedig egy profilt, amivel nem csak a közösségi háló felhasználási feltételeinek felelsz meg, de olyan további előnyökhöz jutsz, amelyek a profilok esetében nem elérhetőek. Egy oldalhoz például hozzáadhatsz egy testre szabható fület egy landing vagy köszöntő oldal alkalmazás használatával, hogy online áruházat építhess.

tools-pose

Harmadik feles landing oldal alkalmazások használatának előnyei

Egy ilyen applikációval létrehozhatsz egy professzionális áruházat még akkor is, ha nem vagy dizájner, sem kódokhoz értő fejlesztő. Nem utolsó sorban a vevők számára is könnyen használható, akár a számítógépükről, akár a mobil eszközükről érkeznek ide.

ck-shopping-cart

Testre szabhatod a kinézetét és hatását a színek, a logó, a termékek elhelyezésének alakításával, hogy minél inkább emlékeztessen az egész a weboldaladra. A legtöbb ilyen harmadik feles köszöntő oldal alkalmazás tartalmaz SSL tanúsítványt, amelyet telepítenek is helyetted, így a te dolgod csak annyi, hogy létrehozd az áruházat, hozzáadd a termékeidet és társítsd a Facebook oldaladhoz.

ck-ssl-certificate-error

Most lássunk olyan alkalmazásokat, amelyekkel valóban értékesíteni tudod a termékeidet Facebookon!

  • Ecwid: számos bevásárlási funkciót adhat hozzá a Facebook oldaladhoz és a weboldaladhoz, például lehetővé teszi letölthető vagy fizikai áruk értékesítését, de tartalmaz Facebook áruház alkalmazást és 30-féle fizetési opciót is. Egy igazán időkímélő megoldást is ajánl, amely segítségével szinkronizálhatod a termékeidet a honlapod és a Facebook oldalad között, így ha a több felületen elérhető katalógusokat frissíted, a vevőid azonnal és ugyanazt a változást fogják látni a Facebook áruházadban is.

ck-ecwid-store

 

ck-ecwid-facebook-store

 

ck-ecwid-facebook-store-checkout

  • StoreYa: A segítségével a már létező online áruházaidat importálhatod Facebookra, méghozzá több, mint 23 ilyen platform elérhető ebben a formában, például az Amazon, a Shopify vagy a WooCommerce. Ha ezek egyikén sincs jelen az áruházad, egy CSV fájl használatával manuálisan is kezelheted a termékeidet. A StoreYa engedi, hogy különböző boltokat és menedzsereket kezelj egyszerre, ami hasznos, ha üzletlánccal rendelkezel és így több Facebook oldallal és adminnal.

ck-storeya-amazon

 

ck-storeya-marketing-features

 

ck-storeya-instagram-gallery

ck-bigcommerce-thehomet

  • ShortStack: Bár a ShortStack nem használható egy áruház létrehozására a Facebook oldaladon, alkalmas arra, hogy megjelenítse a termékeidet a rajongóknak és Facebook forgalmat hajtson a kereskedésedbe. Ezzel tehát nem tudsz Facebookon értékesíteni, de ne felejtsd el, hogy egy nagyszerű promóciós eszköz! Ha a vevőid hajlamosak telefonról vagy tabletről érkezni hozzád, akkor a ShortStack eszközére számíthatsz, hiszen olyan köszöntő oldalai vannak, amelyek mobil eszközökön is megtekinthetőek.

ck-shortstack

2. Hirdesd a termékeidet vagy kampányaidat a borítóképeddel!

Amellett, hogy bevásárlókosárral értékesítesz a Facebook oldaladon, használd a borítóképedet is a termékeladáshoz!

ck-facebook-timeline-cover-photo-mari-smith

Illessz be egy linket a képleírásba, amely közvetlenül egy termékhez vezet, hogy az érdeklődő rajongóknak ne kelljen vadásznia rá a weboldaladon!

ck-facebook-timeline-cover-photo-shortstack-click

Nemcsak azzal keltheted fel a figyelmet, hogy egy újonnan feltöltött borítókép meg fog jelenni az oldalt lájkolók hírfolyamában. A borítóképed linkjét is promotálhatod a rajongóid előtt: ehhez kattints a képre, másold ki az URL címét a böngésző címsávjából és oszd meg velük egy státuszfrissítésben!

ck-facebook-timeline-cover-photo-mari-smith-click

3. Ossz meg termék linkeket a Facebook állapotfrissítéseidben!

Talán nem ez a legragyogóbb módja a Facebookon történő értékesítésnek, de működik és itt is van néhány funkció, amelyet kihasználhatsz.

  • Posztolj egy linket a termékedhez! Így a vásárlók könnyebben eljutnak ahhoz, amit hirdetsz, és már be is dobhatják a kosárba! Olyan linket használj, ami egyenesen a termékedhez vezeti a rajongókat, nem csak az oldaladra!
  • Használd a beágyazott bejegyzés funkciót! Így a publikus Facebook posztjaidat a közösségi hálón kívül is megjelenítheted. Az alábbi példa azt mutatja, ahogyan a UnMarketing a Facebook használatával árul egy könyvet:

ck-facebook-status-update-unmarketing

  • Posztolj státuszfrissítést, amely tartalmazza az áruházadhoz vagy a termékedhez vezető linket és ágyazd be a blogodon vagy a weboldaladon! Ezután a linkre kattintva közvetlenül megnézhetik a terméket vagy a Facebook áruházadat.

ck-facebook-embedded-post-unmarketing

Termékértékesítés Facebookon

Függetlenül attól, hogy ezen módszereknek csak egyikét alkalmazod vagy kombinálod mindet, emlékezz arra, hogy nem hozhatsz létre egy üzletet és várhatod el, hogy a vásárlók csak úgy jöjjenek! Teszteld és használd a megfelelő marketing stratégiát!

Mielőtt bármely, a Facebook áruházadhoz vezető linket posztolnád, hozz létre egy fókusz csoportot vagy hívj meg néhányat a legjobb vevőid közül, hogy próbálják ki a folyamatot, még mielőtt kimenne élesbe, ahol mindenki számára elérhetővé válik!

Legyenek posztolható minőségű termékképeid, borítóképed, amely az áruházadat vagy adott termékeket hirdet, és tudasd egy státuszfrissítésben a rajongóiddal, hogy az üzleted már a Facebook oldaladon is elérhető!

És ne felejtsd el a többi közösségi hálózat, például a Twitter, a Pinterest vagy az Instagram erejét, ha az ott jelen lévő felhasználóknak akarsz hirdetni!

Mit gondoltok? Használtátok már ezen taktikák vagy eszközök valamelyikét Facebook értékesítéshez? Mi mással értetek el sikereket?