Mivel itt a Marketingmorzsákon is többször írtunk már a TikTokról, és a statisztikák alapján egyre népszerűbb a videómegosztó itthon is, főleg a fiatalok körében, így itt az ideje, hogy kiderüljön, hogyan is használhatják a 15 másodperces videókat és ezt a felületet hatékonyan a márkák. 

Alapvetően három eset lehetséges: 

  1. Saját fiók a márkának
  2. Influenszer együttműködés
  3. Hirdetés (ez még gyerekcipőben jár, ezért egyelőre az első kettő működhet igazán) 

Íme néhány ötlet, hogyan működhetnek ezek a gyakorlatban:

  • Egy olyan világban, ahol az emberek teljesen szkeptikusan állnak hozzá a reklámokhoz, ezek a nyers és sokszor vágatlan videók remek lehetőséget biztosítanak arra, hogy megmutassák, hogyan használják az emberek a márka termékeit a mindennapokban. 
  • Remek módja lehet annak, hogy bemutassa egy márka vagy vállalkozás kulisszák mögötti mindennapjait. Lehet szó arról, hogy a vezető vagy a HR-osztály itt jelent be néhány nagyon informális dolgot, mint például, hogy mi lesz a karácsonyi buli témája. 
  • Kisebb ruhaboltok, de nagyobb márkák is készíthetnek videókat, melyekben a náluk kapható ruhákból állítanak össze szetteket. Egy napnyi forgatással akár több hétnyi kontent is elkészülhet. Például a Guess is ezt csinálja. 
  • Ha a terméket össze kell szerelni, akkor ezt lépésről-lépésre be lehet mutatni, sőt egy QR-kóddal akár a csomagolásról is az oldalra lehet irányítani a vásárlókat. 
  • Az éttermek is csinálhatnak videókat a konyhából, vagy indíthatnak kihívásokat, táncpárbajokat. A Chipotle nevű étteremlánc például nemrég indította a #GuacDance kihívását, ahol a Dr. Jean’s Guacamole dalára várják a felhasználók avokádó inspirálta táncait. 
  • A kihívások egyébként is növelik az elkötelezettséget, egyszerűek, és viccesek. Ha még nincs elég követőbázisa egy márkának, hogy saját szakállára indítson egyet, akkor meg lehet bízni egy influenszert, hogy adja meg a kellő kezdőlöketet. 

Forrás: Social Media Today