Van, hogy úgy érzed, kimaradsz valamiből, amikor azt látod Facebookon, milyen csodás életet élnek az ismerőseid? Valószínűleg nem vagy ezzel egyedül. A millenniumi generáció – a jelenlegi 18-33 éves korosztály – több időt tölt a közösségi médiában, mint bármely előző nemzedék – írja az InsideFacebook.

shutterstock_148859297

Továbbá a közösség média ad helyet a társasági eseményeik szervezésének is, állítja a JWT Intelligence felmérése:

  • 57% használja a Facebookot társasági összejövetelek szervezésére hetente legalább egyszer és
  • 62% használja arra, hogy posztoljon arról, amit csinál, ahol van, és/vagy arról, kivel van.

Tehát az egyik legfőbb hajtóerő a közösségi média használatában a családi és baráti programok megszervezése. Ennek tudatában igyekszik az Evento, egy új közösségi platform segíteni az embereket a terveik kivitelezésében. Ophir Zardok, társalapító és ügyvezető, így fogalmazott:

„Ez kultúra és fogyasztási módszerek kérdése. Mindent közzétesznek a világ számára. Szeretnek megosztani, nyitottak a megosztásra és megosztani akarnak. Azt akarják, hogy az emberek tudják, mit csinálnak. Nem gondolnak az adatvédelemre, sokkal átláthatóbbak.”

A Facebookon keresztül az Evento alkalmazása lehetővé teszi a felhazsnálóknak, hogy azonosítsák, mely barátaik vesznek részt egy eseményen és hol ülnek, így melléjük is vásárolhatnak jegyeket. A rajongók meghívókat is küldhetnek Facebook ismerőseiknek, a csatlakozásukat kérve. Ez a megoldás kielégíti a millenniumi generáció igényeit is, amely a „FOMO” (fear of missing out) betegségében szenved, azaz a tagjai félnek, hogy le-vagy kimaradnak valamiből.  Így segítenek nekik az események megosztásában és hirdetésében, miközben arra ösztönöznek másokat, hogy ők is társuljanak.

SDT-next-america-03-07-2014-0-03

Nemrég egy Pew Research felmérés azt mutatta meg, hogy a millenniumi fiatalok lazábban veszik az adatvédelmet, kevésbé bíznak meg másokban, szemben a korábbi nemzedékekkel. Ezen kívül ők az első modern generáció, amely magasabb diákhitel adóssággal küzd, valamint nagyobb mértékben érinti a szegénység és a munkanélküliség, továbbá kisebb vagyont és alacsonyabb jövdelemet tud felmutatni, mint a két megelőző generáció (az X és a Baby Boom generáció). Zarkok azonban másképp látja a helyzetet:

„Az Y-generációval való munka kihívás a tekintetben, mit várnak el a munkától. Az ösztönzők mások. Inkább vennének ki pár napot vagy dolgoznának otthonról, mint, hogy fizetésemelést kapjanak.”

Ugyanakkor, ezen generáció filozófiája ellenére, magabiztosan látja a jövőjét. A Pew szerint 53%-uk mondja azt, hogy jelenleg nem mutat egyensúlyt a bevétel és kiadási táblájuk, de majd fog a jövőben. Az X-generációnál ez a szám 30% volt.

A Pew kutatás azt is megmutatta, hogy a millenniumi generáció imádja a Facebookot. A megkérdezettek 81%-a jelezte, hogy fent van Facebookon és átlagosan 250 ismerőse van – sokkal több, mint bármely másik nemzedéknek.