A Pinterest gyors növekedése 2012 egyik legnagyobb közösségi média sztorija volt és minden tekintetben igaz az is, hogy a platform 2013 első felében sem veszít erős növekedési üteméből. A felület, amelyet leginkább a nők használtak, ma már több demográfiai csoportot is megszólít és néhány üzlet egészen kreatív módon kezeli a közösségi oldalt. Ha a kisvállalkozásod vagy nonprofit szervezeted még nem használja a Pinterestet, itt a megfelelő alkalom arra, hogy megnézd, miként férne bele digitális kommunikációs terveidbe – írja a Business2Community.

Ne felejtsd el, hogy bárki tudja pinelni a termékeit! Ez unalmas. Nézz a nyilvánvaló mögé és találj ki kreatív módokat az emberek bevonzására, valamint a növekedés és repinelés ösztönzésére! Mindezt szem előtt tartva lássunk 5 lehetőséget, amellyel a kis üzletek hatékonyan élhetnek a Pinteresten.

5857181644_c1b1107497_m

1. Alkalmazotti táblák

Adj egy táblát a megbízható alkalmazottaidnak, hogy játszhassanak vele. Hadd mutassák meg a munkáikat, a képeiket, hadd éreztessék a saját egyéni stílusukat is a vásárlókkal! A szakértelmük miatt veszed fel alkalmazottakat, akik a márkád nagy részét képezik. Hagyd, hogy megmutassák, mit kedvelnek, mi érdekli őket és mire fogékonyak!

2. Vásárlói táblák

A vásárlóid az ok, amiért létezel. Megvásárolják a termékeidet és szolgáltatásaidat, és feltehetően boldogok. Gondolkodj el nekik szánt táblák létrehozásán vagy csak vonj be néhány hűségesebb vásárlót egy ilyen projektbe, hogy megmutathassák, mit gondolnak a termékeiddel kapcsolatban. Akár azt is megmutathatják, hogyan használják a termékeidet, ami a többi vásárlót is inspirálhatja.

3. Ötletek és „Hogyan csináld”

Ahelyett, hogy pusztán megmutatod a termékeidet, magyarázd el, hányféleképpen használhatóak. A Stauffer’s of Kissel Hill zöldséges bolt és kertészeti központ például kifejezetten jó munkát végez a Pinterest tábláival. Miután ételt árusítanak, recepttáblákat használnak, hogy megmutassák, miként használhatóak fel a termékeik. Egy másik nagyon népszerű tábla a Fairy Gardening and Terrariumsé, amelyen ötleteket gyűjtenek össze arról, hogyan használhatóak fel a növények és egyéb dolgok, amelyeket megvásárolhatóak a boltban.

skh-pinterest-1

4. Ossz meg sokféle tartalmat!

Manapság sokat hallani a tartalom marketing kifejezést, amely egyszerűen azt jelenti, hogy sokféle tartalmat állítasz elő a vásárlódnak, legyen az blog, könyv, videó és így tovább. Egy dolog azonban tartalmat készíteni és egy másik azt szabadjára engedni. Ezért megosztjuk azokat Twitteren, Facebookon, Google+ -on, de miért ne osztanánk meg Pinteresten is? Amint a fenti képen is látható, az SKH eredeti „Hogyan kertészkedjünk videókat” készít, amelyek nem csak YouTube-on és a weboldalukon elérhetőek, de a Pinterest táblájukon is.

5. Versenyek

Kis és nagy márkák is megtanulták már, hogy a Pinterest nagyszerű felület egy verseny számára. A „Pineld és nyerj!” koncepciót már hasznosította a Macy’s, a Land’s End, a Campbell’s Soup és a Volkswagen is. Kérd meg a vásárlóidat, hogy pineljenek tartalmat a tábláidra (amelyeket akár integrálhatsz az Instagrammal) egy díj megnyeréséért. Ez nagyszerű módja a felhasználó generálta tartalom szerzésének, miközben pezsgést idézel elő és elköteleződést.

Gondold át a Pinterest ezen használati módjait és nézd meg, működik-e valamelyik a te és az üzleted számára. Értsd meg a közönségedet és fedezd fel, használják-e a Pinterestet és ha igen, derítsd ki, hogyan!

Ti milyen egyéb kreatív Pinterest használati móddal találkoztatok már?