Minden harmadik kereskedő biztosan használja a Vine mikrovideó alkalmazását tartalommarketing kampányai részeként. Bemutatják a termékeiket, szórakoztatnak, márkát építenek, elköteleződésre ösztönzik a vásárlókat és még ügyfélszolgálatot is működtetnek a platformon – írja a Practical Ecommerce.
Az „8th Bridge” közösségi média platform ezzel kapcsolatos felméréséből kiderült, hogy közel 800 kereskedő 38%-a vizsgált már publikált videókat Vine-on. Egy ingyenes alkalmazásról beszélünk, amely iOS-en és Androidon is elérhető és amellyel 6 másodperces videókat tehetnek közzé a felhasználók. Annyian még nem használják, mint a Facebookot, de sok kereskedő gondolja úgy, hogy a 6 másodperces moziélmény egy értékes marketing eszköz.
Még a kisvállalkozások is bevethetik legalább 5 marketing cél elérése érdekében.
Használd a Vine-t termékek bemutatására!
A Vine videók egyszerűen elkészíthetők iPhone-on vagy Android mobil készülékeken és a céljuk lehet termékek bemutatása: például adhatsz egy előzetest animált formában a vevőknek arról, hogyan néz ki majd a következő terméked.
Lehet szó akár csak arról is, hogy 360 fokos körben megmutatod a terméket vagy „stop-motion” technikával egy mesteralkotást is készíthetsz, amellyel egyszerre többet is bemutatsz.
A „Net-A-Porter” divatkereskedés az utóbbi megközelítést választotta és rögzítette néhány trendi női cipőjét. A Vine videót a márka Twitter fiókjával is közzétették és más közösségi hálókban is ért el megosztásokat.
Egy másik Vine videójukban pedig „Pashli” kézitáskáikra fókuszáltak, amelyek ára 650 és 825 dollár között mozog (~146 ezer-186 ezer Ft). Itt is „stop-motion” technikát vetettek be, hogy demonstrálják, mennyire sokoldalú és vonzó is a termék.
A Vine videókat ezen kívül könnyen be lehet ágyazni bármely weboldalon; akár közvetlenül termék-és kategóriaoldalakon is elhelyezhetők így.
Használd a Vine-t szórakoztatásra vagy informálásra!
A Vine videókat élvezet nézni. Az igazán szórakozatóakat pedig akár többször is megoszthatják, ezzel potenciálisan növelve a kereskedő esélyét arra, hogy az új vevők észrevegyék. Ezek a rövid videók használhatóak továbbá hasznos információk biztosítására is.
A Nordstrom például azt mutatta meg így, hogyan kell megkötni egy nyakkendőt. A rövid poszt több közösségi hálóban is megjelent, közvetlenül a Vine-on pedig körülbelül 140 lájkot kapott.
Az ehhez hasonló videókat blogbejegyzésként is lehet használni, közvetlenül beágyazva egy vagy több termékoldalon, megosztva a közösségi médiában. A Threadless online kereskedés, amely dizájnpólókban utazik, gyakran posztol szórakoztató Vine videókat, mint amilyen az alábbi is 2013 júliusából, Hulk témában. Természetesen szerepelt benne az egyik póló, amely megvásárolható volt a Threadless oldalán.
Használd a Vine-t márkaépítésre!
Ha e-kereskedelmi marketingről van szó, a Vine sokat segíthet a márkaépítésben, mivel jobban megértetheti a vásárlókkal, mit is csinál az adott kereskedés. A tulajdonosok ugyanis gyakran akarnak egy adott üzenetet vagy világnézetet közvetíteni az ügyfelek felé.
A Threadless például a fiatalokat akarja megszólítani. Ezért készített egy Vine videót, amelyben a deszkázó kollégák láthatók a cég raktárában. A hat másodperces film azt árulja el a vevőknek, hogy a Threadless értékeli a deszkás közönséget és aktív tagja is annak.
Egy másik példa az American Apparel. A céget arról is ismerik, hogy sokféle ruhát, kiegészítőt gyárt és mindent az Egyesült Államokban. A Vine-on a márka gyakran enged betekintést Los Angelesben lévő gyárába. A vásárlókat így emlékeztetik, hogy az American Apparel jelentős befektetéssel járul hozzá minden nap az amerikai dolgozók életéhez.
A hazai termékekre fókuszálás mellett a cég gyakran szólal fel olyan társadalmi és politikai ügyekben is, amelyek fontosak a vevői számára. A cég nemrég posztolt egy Vine-t az olimpikon Jennifer Kessy szereplésével, támogatva az Olimpiai Karta hatodik pontját, amely kimondja, hogy a diszkrimináció bármely formája „összeegyeztethetetlen az Olimpiai Mozgalommal”. Ez egy gyakran tárgyalt téma volt Szocsiban Oroszországnak a homoszexuális kapcsolatokra vonatkozó korlátozásai miatt.
Használd a Vine-t, hogy elköteleződésre ösztönözd a vevőket!
Ahogyan a legtöbb közösségi média platform, a Vine is használható arra, hogy elköteleződést válts ki a potenciális vásárlókból. Például ők maguk is posztolhatnak Vine videókat a kereskedők kérésére egy marketing verseny keretén belül. Nem sokkal azután, hogy útnak indult a Vine, az ASOS nevű divatkereskedés arra kérte az ügyfeleit, hogy posztoljanak Vine videókat a kiszállítot csomagok kibontásáról és használják a #ASOSUnbox hashtaget.
Az e-kereskedelem nagyágyúi hasonló posztokra ösztönözhetik a vásárlókat specifikus hashtagek használatával, játék indításával vagy valamilyen ajánlat keretében. Például, bármely vevő, aki posztol egy, a termékkel kapcsolatos Vine videót, kaphat 10% kedvezményt a következő rendelésekor. Vagy esetleg a legjobb heti alkotás tulajdonosa nyerhet egy 25 dolláros (~5000 Ft-os) ajándékutalványt.
Használd a Vine-t ügyfélszolgálatként!
A Vine rövid formátuma miatt bevethető nagyon alapvető ügyfélszolgálati funkciók biztosítására is vagy gyakran idézett kérdések megválaszolására. A Net-A-Porter például nemrég posztolt egy Vine-t, amelyben új mobil alkalmazását mutatta be.
Az online kereskedők arra is használhatják a Vine-t, hogy megmutassák a vevőknek, miként lehet visszacserélni egy árut vagy miként tekinthetik meg korábbi rendeléseiket.