Annak idején a közösségi média azt jelentette, hogy kezelned kellett a Facebookot és még talán a MySpace-t. Manapság már olyan sok különböző platform van – Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Reddit -, hogy igen nehéz lépést tartani. Mégis, a közösségi média az online marketing lényeges elemévé vált. Sőt, talán csábít a gondolat, hogy elhidd, az email marketing már a múlté. Ez azonban rövidlátó stratégia lenne – írja a Business2Community.

Már az első naptól kezdve építened kell az email listádat! Egy okos online stratégia számol az email marketinggel, kiegészítve a közösségi médiával. Ennek eredményeként mindkét területen megerősítheted a céged jelenlétét amellett, hogy nagyobb online forgalmat generálsz és felpörgeted az értékesítést.

How-to-Integrate-Email-and-Social-Media-to-Increase-Engagement

Tehát, hogyan integrálod az emailt és a közösségi médiát, hogy hatékonyabb legyen a marketing stratégiád? Itt van három kulcs a vevői elköteleződés növeléséhez:

3 mód az email és a közösségi média integrálására

1. Generálj interakciót emailekkel!

Ha tapasztalt vagy az email marketing területén, tudod, elérni, hogy megnyissák az üzeneteidet, még csak fél siker. A csata sokkal könnyebben megvívható a hírleveledre feliratkozókkal, akik várják az üzeneteidet, de néha még ők is passzívan olvassák azokat és nem foglalkoznak a mondanivalóddal.

Lássunk néhány tippet az interakció esélyeinek javítása érdekében:

  • Hogy hatékonyabbá tedd az email üzeneteidet, bátorítsd interakcióra az olvasóidat azzal, hogy visszajelzést kérsz tőlük!
  • Tegyél fel specifikus kérdéseket az üzeneteidben!
  • Kérj hozzászólásokat friss vásárlási és ügyfélszolgálati élményekről!

Itt egy példa email, amelyben interakcióra buzdítanak:

Calls-to-action-on-email-to-drive-engagement

Egy ilyen megközelítéssel arra motiválod az olvasóidat, hogy az üzeneteidet a beérkező leveleik között tartsák számon és ne intézzék úgy, hogy azok rögtön a SPAM mappában landoljanak.

2. Inspirálj közösségi média interakcióra emaillel!

Vannak hűséges hírlevél olvasóid és remek közösségi média jelenlétet ápolsz. Ha különválasztod a két közönségedet, kihagyod a lehetőséget, hogy növeld a hírlevél olvasói táborodat és a közösségi média rajongói vagy követői bázisodat. Helyette használd arra az email üzeneteidet, hogy interakciót válts ki a közösségi médiában:

  • Használjd „share” gombot az emailjeidben, hogy kivonatokat vagy akár a teljes üzenetet megosszák az olvasóid közösségi média ismerőseikkel!
  • Légy egyértelmű és kérd meg a feliratkozóidat, hogy lájkoljanak Facebookon vagy kövessenek Twitteren vagy Pinteresten!

A versenytársaid már megteszik mindezt. Itt egy példa arra, hogyan integrálja a közösségi jelenlétet és az email marketinget az Exact Target:

Exact-Target-email-and-social-integration

Egy másik módja az emailjeid és a közösségi média összekapcsolásának, hogy előbbiekben megemlíts egy témát, ami gyorsan terjedt és népszerűvé vált az utóbbiban – a kíváncsi olvasók valószínűleg kattintani fognak, hogy megtudják, miről van szó.

3. Használd a közösségi médiát, hogy többen iratkozzanak fel a hírleveledre!

Ahogyan a céged emailjei felpörgethetik azok számát, akiket elérsz a közösségi médiában, a dolog fordítva is igaz. Több megközelítés van, amellyel növelheted az olvasótáborodat a közösségi médián keresztül:

  • Adj meg egy linket vagy feliratkozási gombot az email listádhoz a közösségi média profiljaidon!
  • Posztolj részleteket az emailjeidből a közösségi média oldalaidon, hogy felébreszd a rajongóid kíváncsiságát!
  • Posztolj olyan ajánlatokat a közösségi oldalaidon, amelyek ingyen termékeket vagy hűségkuponokat tartalmaznak, és amelyek kizárólag a hírleveledre feliratkozók számára elérhetők!

Az alábbi példa Amy Portfield Facebook oldaláról származik, aki egy speciális fület használ hírlevél olvasótábora gyarapítására közösségi hálózata kihasználásával:

Amy-Porterfield-Facebook-custom-tab-to-capture-and-integrate-email-marketing-on-Facebook

Az ötlet lényege, hogy elérd, a közösségi média követőid vagy rajongóid olvasni akarják az email üzeneteidet – ami növeli annak esélyét, hogy az emailjeid a címzettek fiókjában landolnak, ahol elolvassák azokat ahelyett, hogy magányosan bánkódnának a SPAM mappákban!

Ti hogyan álltok a közösségi média és az email integrációjával? Működik?