Ebben a kérdéskörben tett közzé egy tanulmányt a Facebook, amiben arra keresték a választ, hogy mi a legjobb és legbiztosabb módja, hogy megszólítsák a cégek a millenial és a Z-generáció tagjait.
A kutatás egyik legnagyobb tanulsága az lett, hogy ez a korosztály a márkákkal online szereti tartani a kapcsolatot, és elvárják, hogy a márka megértse azokat az értékeket, amiket ő is képvisel, és személyreszabott ajánlatokkal keltsék fel a figyelmét.
Ezt a generációt tulajdonképpen csak online lehet elérni. A kutatás szerint 2018-ban a 35 év alatti korosztály nagyjából kétszer annyi időt töltött online mint TV előtt, és ez a különbség úgy növekszik, ahogyan haladunk a fiatalabb korosztály felé.
A közösségi jelenlét az egyik legfontosabb tényezővé vált, ha a márkaismertség növelése a cél, és nem lehet elmenni amellett sem, hogy kiemelten fontos ennek a generációnak, hogy milyen értékeket képvisel a márka. Sokkal lelkesebben támogatnak és azonosulnak olyan márkákkal, amik kiállnak valamilyen ügy mellett, vagy szenvedélyesen támogatnak valamit. Ha ezt a márka rendszeresen kommunikálja, akkor az üzenettel azonosulni tudó fiatalok a kutatás szerint hajlandóak többet vásárolni, és másoknak is ajánlják a márkát.
Az sem mindegy, hogy hol élnek a fiatalok, emiatt nagyon rugalmasnak kell lennie a márkáknak. Ugyanis kiderült, hogy míg Észak-Amerikában a Z-generáció az ügyfélkapcsolatok alatt a messengeres üzengetést érti, addig a millenial korosztály a márka oldalán szeretne közvetlenül beszélgetni, és az is különbözik, hogy milyen adatokat hajlandóak megadni magukról. Európában a Z-generáció azt szereti ha lekötik a figyelmét, például szórakoztató videókkal, vicces tartalmakkal, míg a millenial korosztály inkább a személyes megszólítást, a márkával való közvetlen kapcsolatot keresi.
A kutatásról bővebben itt lehet bővebben olvasni.