A GIF jelenség hatással volt a Vine és az Instagram videó megszületésére is. Az animált GIF-ek felszínre törtek a populáris kultúrában és ma már gyorsan bevethető eszközt jelentenek azoknak, akik a közösségi hálózatokban akarják megosztani reakcióikat vagy, hogy újraélnének néhány pillanatot olyan platformokon, mint a Twitter vagy a Tumblr – írja a The Next Web.
A marketingben azonban szintén fontos szerepük lehet: történetmesélési eszközként használhatóak az emailekben. Hatékonyan mesélhetünk el vele bármit, mutathatunk be termékeket vagy emelhetjük ki az email egy szakaszát anélkül, hogy terjedelmes videókkal vagy Flash-sel kellene bajlódnunk.
A legtöbb email kliensben (kivéve az Outlook 2007/2010 és a Windows Mobile7) támogatottak a GIF-ek és segítségedre lehetnek abban, hogy elköteleződésre ösztönözd a vásárlókat és megnöveld az átkattintási arányt.
Nézd meg ezt a 6 tippet arról, hogyan használhatod és optimalizálhatod a GIF-eket a marketing üzeneteidben!
1. Legyél könnyű és tömör!
Általánosságban a marketingesek egyetértenek abban, hogy az emailek ne legyenek nagyobbak körülbelül 100KB méretűnél. Mivel az emailek 48%-át mobil eszközökön nyitják meg, elképesztően fontossá vált, hogy minél rövidebbre zárjuk az emaileket és így alkalmazkodjunk a lassú hálózatokhoz és ezen eszközök limitáltságához.
Ha egy mobilon megnyitott email túl nagy, több mobil kliens is lerövidíti az emailt és hozzáadja a „Töltsd le” gombot, ami természetesen bezavar az optimális „megtekintési élménybe”. Mindamellett pedig a fogyasztókat már olyan mértékben árasztják el az emailek, hogy jobb egyszerűnek maradni.
A tanulság? Maradj rövid és tömör – az email teljes mérete pedig legyen 40KB körül! A kevesebb több, egy apró animáció pedig gyakran életet lehelhet az emailedbe egy ízléses, nem zavaró módon.
2. A helyes fájlformátumokat válaszd!
Mielőtt túlzásba vinnéd a GIF-eket, tartsd észben, hogy minden egyes elem, amit az email megjelenít, fontos szerepet játszik. Általában célszerű az emaileket HTML szövegként tervezni, hogy kicsi maradjon a méret. A fotók esetében a JPEG az ajánlott formátum és a GIF-eket is érdemes bevetni, ha animált történettel is készülünk.
A GIF-ek azért jobbak, mint a videó vagy a Flash, mert könnyedebbek [a befogadás szempontjából] és több email kliens esetében támogatottak. Azért a GIF-ek sem eredendően könnyedek, ezért fontos, hogy a legegyszerűbb grafikák esetében használd ezeket (színek, nyilak, vonalak, a fotóalapú videó GIF-ek helyett), hogy az email fájlméretét ne növeld túlságosan.
3. Használd a GIF-eket takarékosan!
A GIF-ek ideálisak a rövid és könnyen fogyasztható grafikus sztorikhoz. Marketing szempontból pedig egy vagy kettő megfelelően elhelyezett GIF elég lehet az érdeklődés felkeltéséhez és ahhoz, hogy „call-to-action” felhívásként viselkedjen, átkattintásra ösztönözve.
Gondolj arra, hova szeretnéd vezeti a vásárlód szemét az emailben! Az American Apparel például színváltó mezőket használ, valamint rövid animációkat, hogy az új termékeit hirdesse.
Hasonlóképpen, a GIF-ekkel egyszerűen lehet több terméket is promotálni vagy kicsit bonyolultabb sztorikat „elmondani”, amelyek jó néhány soros szöveget igényelnének.
Ez esetben a GIF olyan, akár egy csípős szósz: ha visszafogottan használod, hihetetlen ízt kapsz és megfűszerezheted az emailjeidet! Ha túl szabadosan veted be, gyakorlatilag megvakulsz!
4. Legyél rövid!
Átlagosan 15-20 másodpercet időznek az emberek egy emailen, ezért fontos, hogy a tieid minél tömörebbek és egyértelműbbek legyenek.
Az animált GIF értéke éppen az, hogy gyorsan el tud adni egy bonyolult sztorit, meg tud mutatni több terméket is, vagy ráveheti az embereket, hogy kattintsanak – ez persze nem azt jelenti, hogy a GIF a válasz minden hírlevél problémádra!
Összességében annyit mondhatunk, hogy fontos szem előtt tartani a következőt: azért használunk emaileket, hogy egy vagy két dolgot hirdessünk és a GIF-ek ebben nagyszerűen alkalmazhatók.
5. Teszteld a végső terméket!
Amikor megírsz egy emailt, ami mobilon és asztali kliensben is működik, fontos az utolsó változatot tesztelni, hogy biztosan ne legyen olyan rejtett kód benne, ami terjedelmesebbé tenné az emailedet, mint amilyennek szántad.
Próbáld ki a Chrome Developer Tools vagy a Litmus szolgáltatásait, hogy ellenőrizd a méretet és a megtekinthetőséget! Egy email méretének csökkentéséhez a Responsys email szoftver cég azt javasolja, hogy frissítsd a fájlt, hogy az megjeleníthető legyen mobil és asztali verzióban egyaránt, valamint a sima képeket cseréld le háttérképekre, amelyek csak akkor töltődnek be a szerverről, ha láthatóak.
6. Tényleg működnek!
A BlueFly nevű online kereskedés úgy találta, hogy a GIF-ek használata a marketing hírlevelekben 12%-kal több bevételt hozott, mint a cég nem animált emailjei.
A Los Angelesben működő „Dressed Up!” buli ruházattal kereskedő vállalkozás is kétféle emailt tesztelt: az egyikben egy statikus képernyőfelvétel volt egy videóról és egy „call-to-action” felhívás, a másikban pedig egy animált GIF. A márka 26%-os növekedést tapasztalt az átkattintási arányban az utóbbi javára.
Ugyan mi rossz történhet? Próbáld ki!