Valaki valami rosszat mondott rólad vagy az üzletedről. Talán igaz. Talán nem. Talán van benne egy kis igazság. Akárhogy is legyen, az, ahogyan a negatív kommenteket kezeled, meghatározza milyen sokat vagy milyen keveset veszítesz el a reakciód miatt – írja a Business2Community.

say-cheese-1

Hol jelent meg a negatív komment?

Egy sikeres weboldal felépítése kemény munka és nem akarod látni, hogyan omlik össze egy elégedetlen ügyfél miatt. A hatás, amelyet az üzleteddel kapcsolatos negatív hozzászólás kivált, nagyban függ attól, hol jelent meg és hány potenciális ügyfeledet befolyásolhatja.

Például, ha a negatív komment csak egy random tweet volt, valószínűleg nem kell aggódnod. A tweetek hamar elhalványulnak és még a virális tweeteket is gyakran egy-két héten belül elfelejtik. Ha viszont az üzleted a hiteles visszajelzéseken alapszik, egy negatív hozzászólás például az Amazonon, lesújtó lehet.

Tehát gondolkozz: mekkora hatása lehet ennek a kommentnek hosszú távon az üzletre nézve? Ha a válaszod az, hogy „nehezen veszítenék rajta”, az egyetlen dolog, amit tenned kell a negatív komment kezelését illetően, hogy megpróbálod elkerülni a szituáció megismétlését, amely hozzá vezetett.

Hogyan kezeld a negatív kommenteket Facebookon?

Ha a negatív Facebook hozzászólás a saját faladon vagy oldaladon jelent meg, egyszerűen kitörölheted. Posztolhatsz sok állapotfrissítést is, hogy a kommentet lejjebb mozgasd sohaországba.

Ha a komment más Facebook oldalára érkezett, az egyetlen opció megkérni az oldal tulajdonosát, hogy távolítsa azt el, jelentse a Facebooknak rágalmazás ürügyén vagy csak ne vegye figyelembe.

Nézzétek meg az alábbi részletet! Egy gyógyszertár úgy döntött, hogy reklámozza a McDonalds akcióját és jól megkapta a magáét. Ők azonban felálltak a géptől, nem törölték a kommenteket és lényegében sértetlenül jöttek ki az egészből.

reply-to-facebook

Itt olvashatjátok a nyilatkozatukat és a további részleteket.

Hogyan kezeld a negatív kommenteket a blogodon?

Ez egyszerű: ne publikáld őket! Ám ne felejtsd el, ha mégis megmondod a magadét másoknak, valószínűleg elmennek máshová kifejteni a véleményüket. Ha lehetséges, tedd nyilvánossá a hozzászólásokat és reagálj szellemesen, intelligensen!

Hogyan kezeld a negatív kommenteket mások blogján?

Itt kell óvatosnak lenned, mert nem gyakorolsz kontrollt a hozzászólások moderálási folyamata felett. Ez azt jelenti, hogy bármely sértő komment publikussá válhat és várhat a válaszodra. Minél nagyobb a közönség, annál rosszabbá válhatnak a hozzászólások.

Ha reagálnod kell a negatív visszajelzésre

A legtöbb ügyfél tiszteli azokat, akik „megőrzik a hidegvérüket”. Ezért ne kiabálj rá arra vagy támadd meg azt a személyt, aki a negatív hozzászólást írta! Ha válaszolnod kell, állapítsd meg a tényeket anélkül, hogy vádaskodnál (még akkor is, ha az ő hibájuk volt).

Ha te hibáztál, érdemes elnézést kérni és kárpótlást intézni (például visszatéríteni a pénzt)!

Reagálás blogokra és kampányokra

Néha az emberek egyszerűen nem állnak le a negatív kommentekkel – elindítanak egy blogot vagy egy kampányt, hogy meggyőzzenek másokat arról, milyen szörnyű vagy. Ha valaki kicsúszik a kezeid közül és elkezd hazugságokat terjeszteni, talán gondolkozz el a perlés gondolatán, becsületsértés vagy rágalmazás okán.

Egy még jobb stratégia, hogy félreteszed az egódat és előnyödre fordítod a negatív publicitást. Például kérd meg a boldog ügyfeleidet, hogy reagáljanak neked erre a visszajelzésre!

Ha általában elégedettek a vásárlóid, gyakran megesik, hogy mohón fognak ugrani a becsületed nyilvános megvédése miatt. Így pedig sok-sok nagyszerű ajánlást nyersz, amelyeket az elkövetkező években is fel tudsz használni.