Hogyan tudod megvédeni a Facebook oldaladat és az üzleted hírnevét az admin szerepek és jogok megfelelő kezelésével? A Business2Community cikkéből kiderül.
Az admin szerepek kezelése
Az admin szerepköröket a Facebook üzleti oldalad admin paneljében találod. Kattints az „Oldal szerkesztése” fülre és válaszd ki az „Adminisztrátori szerepek kezelése” szekciót!
Ezután látni fogod az oldalad összes adminját. Megváltoztathatod mindegyik szerepét, ha rákattintasz a név alatt feltüntetett aktuális szerepükre.
Az admin szerepek típusai
Ötféle adminisztrátorról beszélhetünk és mindegyiknek más típusú hozzáférése lehet az oldaladhoz. Annyi adminod lehet az oldaladon, amennyit csak akarsz és ugyanahhoz a szerephez több admint is hozzárendelhetsz.
1. Kezelő
Ez a legmagasabb szintű admin szerep egy Facebook oldalon. A kezelők eldönthetik ki lehet admin és kiválaszthatják a pontos szerepét. Posztolhatnak az oldalon, reagálhatnak az üzenetekre, létrehozhatnak Facebook hirdetéseket és megtekinthetik az Elemzéseket.
2. Tartalomkészítő
Egy tartalomkészítő ugyanazokkal a jogokkal rendelkezik, mint egy kezelő, kivéve az adminisztrátori szerepek kijelölését és hozzáadását.
3. Moderátor
Az oldalak moderátorai már alsóbb szinten állnak, mint a kezelők és a tartalomkészítők. Nem posztolhatnak tartalmat az oldalon, de válaszolhatnak a rajongók hozzászólásaira. Ezen kívül küldhetnek üzeneteket, létrehozhatnak hirdetéseket és meg tudják nézni az Elemzéseket is.
4. Hirdető
A hirdetők csak hirdetéseket hozhatnak létre az oldalnak és az Elemzéseket tekinthetik meg.
5. Elemző
Az elemzőnek van a legminimálisabb hozzáférése az oldalhoz az összes szerep közül. Csak az Elemzéseket nézheti meg. Nem készíthetnek hirdetéseket és nem is posztolhatnak az oldal nevében.
Hogyan kezeld az admin szerepeket?
Mint az üzlet tulajdonosának, a kezelő szerepével rendelkezned kell a saját oldaladon. Ha másnak is kiosztod ezt a szerepet, bizonyosodj meg róla, hogy az illető megbízható! Az oldalak kezelői újrarendezhetik az admin jogokat, ezért ha később rosszra fordulna a viszony, a másik kezelő törölhet téged mint adminisztrátort és átveheti az oldal feletti „uralmat”.
Ha valaki segít az üzleted Facebook oldalával, a legjobb szerep, amit adhatsz neki, a tartalomkészítői. Ezek az adminok tudják vinni az oldal napi tevékenységeit, te pedig mint kezelő, későbbi el is távolíthatod őket tartalomkészítői szerepükből, amikor elhagyják a céget.
Ha van olyan alkalmazottad, aki csak az ügyfélszolgálatért felel az oldaladon – valaki, aki a rajongói kérdésekre válaszol, és a hozzászólásokra reagál – a moderátori szerep a legmegfelelőbb számára.
A hirdetői szerepet olyanra ruházd rá, aki belsősként dolgozik nálad és értelemszerűen az üzleted hirdetéseiért felel. És ha van csapatod, aki a tartalomstratégiával és tervezéssel foglalkozik, akkor hasznos lehet elemzői jogokat is adni nekik, hogy összeállíthassák a képet arról, milyen típusú tartalmak működtek és működnek az oldaladon.