Abban a szakemberek is egyetértenek, hogy a  márkaismertség növelésében kiemelten fontosan az influenszerek, vagyis a legtöbb nagyobb és egyre több kisebb márka is őket választja, hogy minél nagyobb legyen az ismeretség. Nyilvánvalóan a büdzséjüktől függ, hogy milyen méretű együttműködést tudnak összehozni, de ha kellően kreatív és átgondolt, akkor kifejezetten költséghatékony, ugyanakkor meglehetősen sikeres lehet az együttműködés. 

A szájhagyomány útján terjedő marketing már régóta hatékonyan és jól működik, ez a digitális világban azért lehet izgalmasabb, mert egyszerűbben lehet mérni a sikerét. A közös munka adja magát, az influenszernek van egy csomó, jó esetben  elkötelezett követője, a márka pedig azt szeretné, hogy minél több emberhez eljusson az üzenete, olyanokhoz is, akikhez egy hagyományos reklám nem jutna el. Ehhez persze tudni kell, hogy a célcsoport milyen felületen a legaktívabb, hiszen hiába öl bele pénzt, hogy a TikTokon legyen megjelenése, ha a potenciális vásárlói inkább Youtube-videókat néznek. 

1. Az influenszert vonjuk be az ötletelésbe

Ismeri a követőit, tudja mit akarnak látni, hallani, milyen tartalmakat szeretnek, és milyen márkaelhelyezések működnek náluk. Sok márka követi el azt a hibát, hogy a saját ötletéhez ragaszkodik, pedig a közös érdek az lenne, hogy mindannyian elégedettek legyenek. A marketing teamnek az a feladata, hogy ellenőrizze a minőséget, a posztokat, hogy azok egyeznek-e a márka üzenetével, de sosem szabad elfelejteni, hogy ha egy poszt nagyon kilóg stílusban, mondanivalóban, képi világban a többi közül, akkor a követők azonnal átlátnak a szitán, és tudni fogják, hogy ezek nem a kedvencük gondolatai. 

2. Indítsunk versenyeket és kihívásokat

A versenyek és az ajándékok a legjobb módjai annak, hogy pozitív képekkel árasszuk el az internetet a termékről ha az a feladat, hogy fotózkodjanak vele, vagy új követőket lehet szerezni, ha azt találjuk ki, hogy kövessék az oldalt és kommentben jelöljék meg három ismerősüket. 

3. Személyes ajánlás

Még mindig népszerűek a promókódok, amikkel jól lehet mérni, mennyien vásárolták meg a terméket az influenszer hatására, de ez nem biztos, hogy minden termékkel jó taktika. Egy alapvetően drágább árkategóriájú terméknél ugyanis hiába az egyhónapos kedvezmény, nem biztos, hogy kiemelkedő eladást lehet elérni, egy olcsóbb kategóriánál viszont megvan az esély. Az is fontos, hogy az influenszer tényleg személyes sztorival ajánlja. Például, hogy sokat szenvedett a bőrével, de mióta ezt használja tényleg jobb. Ilyenkor kell odafigyelni nagyon a marketingeseknek és a jogászoknak, ugyanis visszásan sülhet el, ha alig néhány hete még egy másik termékről mondja ugyanezt, vagy a mi kampányunk után vált egy újra, és elmondja, hogy sokkal jobb, mint eddig bármi. 

4. Vendégszereplés

Egy jól ismert influenszer írhat bejegyzést a márka oldalára, amit aztán kitehet a sajátjára. Ha a követői azt látják, hogy szívesen működik együtt a bloggal, akkor azonnal megnő a bizalom a márka felé is. 

Forrás: Social Media Today