Az influencer marketing idén sem megy sehova, ezért a vezető szakemberek összegyűjtötték a leghatékonyabb módokat, hogyan válhat valakiből sikeres influencer.
-
Találd ki magad
Az első lépés az, hogy összegezd a szenvedélyeidet, és találd meg, hogy miben vagy a legjobb. Találd meg a szenvedélyed, és építsd fel magad köré. Ha megtaláltad azt a területet, amiben otthon vagy, akkor a márkák is könnyebben felfigyelnek rád, lehet az akár divat, életstílus, technológia stb. Viszont ne felejtsd el, hogy a szenvedélyt nem lehet megjátszani, autentikus tartalom pedig anélkül nem fog összejönni.
-
Készíts listát
A következő lépés a kutatómunka. Találd meg azokat a márkákat és cégeket, amelyek a legjobban illeszkednek a profilodhoz. Miután professzionális szintre emelted a személyes brandedet, nyugodtan keress meg olyan vállalatokat, amik nyitottak lennének a kollaborációra.
-
Állítsd össze a content-et
A szakmában milliószor elismételték, hogy az egyedi és minőségi tartalom a legfontosabb, tehát nincs is ebben semmi váratlan. Légy a saját content menedzsered, és hozz létre olyan megkülönböztethető tartalmakat, amelyek új perspektívából közelítenek meg számodra érdekes dolgokat. Ezekbe már behozhatod a kedvenc márkáidat és termékeidet is, hiszen így könnyebben felfigyelnek rád a kollaboráció lehetőségével.
-
Használd rendszeresen a közösségi médiát
Kiemelten fontos, hogy jelen légy a számodra releváns közösségi média platformokon, hiszen a fogyasztók 49 százaléka keresgél információt és inspirációt ezeken a csatornákon. Találd meg a saját hangodat, és vigyázz, hogy soha ne told túl, hiszen egy idő után fárasztó és unalmas lehet, ha kétpercenként posztolsz valamit. Egy stabil követői bázis bármelyik márka számára csábító lesz.
-
A digitális és a személyes networking is fontos
Szinte kötelező, hogy megalapozd a kapcsolati hálódat a szakmán belül is, amiket megtehetsz különféle influencer workshopokon és rendezvényeken. Ebben a szférában elengedhetetlen a kapcsolatépítés, ezért nem csak a social mediaban kell szociálisnak lenni. Légy megközelíthető, és ne zárkózz el az emberektől, hiszen így bátrabban keresnek meg a fogyasztók is a munkáiddal kapcsolatban.
A 2018-as digitális marketing trendekről itt számoltunk be:
Forrás: Social Media Today