A Facebook nemrég két komponenst adott hozzá hírfolyam algoritmusához. Az egyik a „Story Bumping”, amely azt jelenti, hogy az organikus sztorik újra megjelenhetnek a hírfolyam tetején, ha továbbra is sok lájkot és hozzászólást kapnak; a másik pedig a „Last Actor”, ami arra utal, hogy a felhasználók legutolsó interakciót veszik figyelembe a posztok rangsorolásánál. Máris sok hirdető és oldal tulajdonos dicséri az új rendszert, mert úgy vélik, hogy így még könnyebb lesz megőrizni az oldalaik relevanciáját – írja az InsideFacebook.

Betsy Smith, a Flightpath kreatív digitális ügynökség szenior közösségi média stratégája beszélt a változásokról az InsideFacebook szerkesztőségének:

„Ha a Facebook teljesen lineáris volna, felmerülne annak veszélye, hogy a következő MySpace lesz belőle. Valószínűleg jobban érdekel egy barátod bejelentése a megszületett babájáról, mint valaki, akit utoljára második osztályban láttál. A márkák szempontjából nézve… ez lehetővé teszi, hogy lásd, miként használták a fogyasztók a termékeidet azzal, hogy biztosítva vannak a valós visszajelzések. Ez egy nagyszerű hely word-of-mouth [szóbeszéd] marketing indítására és annak mérésére, hogyan látják és használják az emberek a termékedet.”

shutterstock_90929051

A Facebook bejelentette, hogy a 7000 napi aktív felhasználó körében végzett tesztelés közben 5 százalékkal emelkedett a barátoktóll és 8 százalékkal az oldalaktól látott bejegyzések száma, valamint az olvasott posztoké 57-ről 70 százalékra ugrott.

Az új rendszer azonban csak akkor pozitív, ha a márkák képviselői aktívan részt vesznek a folyamatban például azzal, hogy monitorozzák és választ is adnak a kommentekre, amelyek az újonnan felbukkanó sztorikhoz érkeznek, továbbá figyelik azokat is, amelyek a „Last Actor”, azaz utolsó tényezőnek köszönhetően jelennek meg a felhasználó utolsó 50 tevékenységének átfutását követően.

Smith arról is beszélt, hogyan fordíthatják előnyükre a márkák ezeket a változásokat:

„Össze kell állítanod egy jó közösségi média csapatot, akik proaktívak a fogyasztók lájkjainak keresésében és az első helyen tartják a márkát, ami a gondolataikat illeti. Figyelniük kell továbbá az állapotfrissítéseket és válaszolniuk a visszajelzésekre, hogy megmutassák, a céget jó szándék vezérli.”

Gordon Evans, a Salesforce Marketing Cloud termékmarketinggel foglalkozó cég alelnöke is egyetért ezzel, hiszen látja az új lehetőségeket, amelyeknek köszönhetően a „márkák és ügynökségek sikeresek lehetnek a platformon és kapcsolatba léphetnek a fogyasztókkal teljesen új módszerek alkalmazásával”.

Robin Grant, a We Are Social globális ügyvezető igazgatója azonban kicsit másképp látja a Facebook bejelentését:

„Úgy tűnik, a Facebook megpróbál elébe vágni a rossz közönségreakcióknak, amikor arról van szó, ezek a változások milyen hatást érnek el a márkák elérési és elkötelezettségi mutatóiban. Megadja nekik a lehetőséget, hogy egy lépéssel a kritika előtt járjanak és azt mondják, ’Mi szóltunk’. A ’Story Bumping’ úgy tűnik azokat az embereket célozza meg, akik nem olyan gyakran látogatnak Facebookra, így nem fogják kihagyni azokat a fontos állapotfrissítéseket, amelyeket a legutóbbi látogatásukkor posztoltak. Talán ez annak a jele, hogy a Facebook elkezdett aggódni a csökkenő felhasználói elkötelezettség miatt, ezért változtatnak a hírfolyam működésén, hogy megpróbálják és megállítsák az áradatot.”

A ti publikálási szokásaitokat megváltoztatták a Facebook hírfolyam algoritmusának átalakításai?