Ez miért fontos? Mert a Twittert havonta 316 millióan használják aktívan, 80 százalékuk mobilról.
Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy legalább 253 millióan vannak azok, akik minimum havonta egyszer a telefonjukról belépnek az alkalmazásba, így nagyon nem mindegy, milyen tartalmat kínálunk nekik.
Adott tehát a kérdés, hogy hogyan lehet őket a legjobban elérni? Érdemes észben tartani, hogy a legtöbben menet közben használják a Twittert: vásárlás közben, vagy például amíg beérnek a munkahelyükre. Vagy esetleg olyankor, amikor egy barátjukkal beülnek valahova, a másik elmegy mosdóra, és van egy pár szabad másodperce a felhasználónak, hogy ránézzen a telefonjára. Na, ezek azok az értékes pillanatok amiket meg kell ragadunk. Lehet, hogy tényleg csak másodperceink vannak arra, hogy felkeltsük a felhasználó figyelmét, és ne lapozzon rögtön tovább a többi tweetre.
Ezt szem előtt tartva tehát, ha a Twitteren is képviselünk egy márkát, az a legfontosabb, hogy mobilbarát tweeteket osszunk meg. De hogyan? Itt van az AdWeek három tanácsa:
1.) Linkeljünk mobilbarát honlapokra. Sok weboldalnak van már mobilbarát verziója – de sok olyan van, amelyiknek nem. Ha egy felhasználót az utóbbira tereljük, szinte garantált a sikertelenség, hiszen egy ilyen oldalt a felhasználók másodpercek alatt elhagynak. És ha sokszor követjük el ugyanazt a hibát, akkor előbb-utóbb nem fognak az általunk megosztott url-ekre kattintani.
2.) Futtassuk okosan a hirdetéseket. Szöveges és videós megosztásokat is ki tudunk emelni a Twitteren, ami egyrészt örömteli hír a potenciális hirdetőknek, ugyanakkor kihívás azoknak, akik ezeket el is készítik. Sokszor teljesen más a Twitter közönsége, mint a Facebooké, így ki kell tapasztalni, milyen igényeknek kell megfelelnünk.
3.) Használjunk nagy, világos képeket. Szinte bármi jó, ami felkelti a figyelmet, egy kép-központú tweeten könnyebben megakad az ember szeme.