Az Oslóban, Norvégiában működő BI Norwegian Business School akadémiai kutatást folytatott, hogy empirikus módon határozzák meg, mely típusú címek hajtanak több átkattintást (CTR) – írja a MarketingLand.

Két kísérletet végeztek, az egyik különböző címeket tartalmazott a Twitterről, a másik pedig a FINN nevű norvégiai aukciós és online vásárlásnak helyet adó weboldal négy termékkategóriájába szánt címeket.

Screen-Shot-2014-01-14-at-8.45.56-AM-300x530

Az aukciós/e-kereskedelmi oldalon többek között ilyen címek bukkantak fel:

„Eladó: fekete iPhone4 16GB” (kontroll feltétel), „Bárki, akinek szüksége van egy új iPhone4-re?” (kérdő cím konkrét hivatkozás nélkül), „Ez az új iPhone4-ed?” (kérdő cím konkrét hivatkozással) és „Mind egyetértünk, hogy az új iPhone4 a legjobb létező telefon?” (költői kérdés címként).

A Twitter esetében a következő kutatási módszert alkalmazták:

4 hónapon keresztül zajlott a kísérlet, amelyben egy profil követői láthatták a címeket tartalmazó tweeteket, melyeket vagy deklaratívan fogalmaztak meg vagy kérdésként, s vagy hivatkoztak valakire (személyes névmással) vagy nem. A kérdéseket a kutatás eredményei alapján alakították és nem konkrét kérdésformátumot szem előtt tartva. Mégis, annak érdekében, hogy csökkentsék a hiba varianciát, igyekeztek kiiktatni azokat, amelyek például hipotetikus, retorikai formátumot tartalmaztak.

A tudósok a szoksásos fenntartások mellett publikálták a kutatást. Azt is megjegyezték, hogy az online vásárlási kontextusban volt néhány eltérő eredmény a termékkategóriák tekintetében.

Amiről viszont nem vettek tudomást, az a kulturális elfogultság lehetősége. Lehetséges, hogy országról országra, kultúráról kultúrára adódhatnak különbségek. Ami működhet Észak-Európában, nem biztos, hogy működik Dél-Amerikában vagy Ázsiában.

Az esetlegességeket félretéve, a tanulmány fő tanulsága az, hogy a kérdést tartalmazó címek hatékonyabbak, a leghatékonyabbak pedig azok, amelyek utalnak az olvasóra vagy az ő személyét is szerepeltetik a címben (pl. „Ez az új iPhone4-ed?”), szemben az egyszerű, deklaratív, azaz leíró címekkel (pl. „iPhone4 eladó”).

Mit gondolsz a kutatásról és az eredmények pontosságáról?