A közösségi média gyakran elhomályosítja a magán- és a szakmai élet közötti határvonalat, és sehol sem igazabb ez, mint a Twitter nagyon is publikus világában. Ha olyan vagy, mint a legtöbb felhasználó, akkor számodra a Twitter egyazon helyszín a barátaiddal való kapcsolattartáshoz és az online márkád fejlesztéséhez – írja a Mashable.
Kitalálni azt, hogyan lehet egyensúlyozni e két világ között, komoly kihívás lehet még a legprofibbaknak is. Egyrészt nem akarsz megosztani olyan személyes részleteket másokkal, amelyek negatív hatással lehetnek rád a munkahelyeden. Másrészt viszont nem akarod a többi felhasználót untatni egy robotszerű fiókkal, amely csakis üzleti témákat vitat meg.
Ha Te is próbálod megtalálni a helyedet a magánéleted és a hivatalos éned között, olvasd el ezt a néhány tippet a szórakoztató, de nyilvánosan is felvállalható Twitter fiókhoz:
1. Fogadd el, hogy a Twitter nyilvános tér!
Az első lépés a helyes egyensúly megtalálásához annak felismerése, hogy a Twitter valóban egy nagyon, nagyon publikus hálózat. Néha egy szakmai konferenciára vagy kapcsolati hálóra is emlékeztet. Ami azonban fontos különbség, hogy amit teszel, bárki számára látható (feltéve, hogy a tweetjeid nem védettek), nem csak azoknak, akik az eseményre látogatnak. Bármi, amivel Twitteren foglalkozol, része a digitális lábnyomodnak, ezért mindig arra kell gondolnod, hogy bármiről is beszélj a platformon, azt egy potenciális ügyfél, munkaadó, partner vagy kolléga is látni fogja.
2. Ne legyél robot!
A Twitter nyilvános természete sok szakma képviselőjét elijeszti attól, hogy bármit megosszanak, ami nem a munkájukkal kapcsolatos. Ugyanakkor, ha csak az üzletről beszélsz, nem hagyod senkinek sem, hogy megismerjenek. És végtére is az emberek üzletelnek egymással, nincs okod arra, hogy ne legyél (egy nagyon tudatos) önmagad.
Képzeld el, hogy egy „networking” eseményen vagy, esetleg éppen egy találkozó előtt. Valószínűleg sok dologról fogsz beszélni: mit csináltál a hétvégén, egy új étteremről, amit kipróbáltál, egy hobbiról, egy TV műsorról, stb. Azaz olyan témákat vitatsz meg, amelyek fontosak neked és érdekesek mások számára: a Twitternek épp ugyanígy kell működnie.
3. Kerüld az érzékeny témákat!
Általános szabály, hogy vannak dolgok, amiket nem kell megvitatnod a Twitteren. Ne panaszkodj egy ügyfélről vagy egy munkaadóról! Hacsak nem közvetlenül köthető a munkádhoz, vagy nem érdekel, hogy elidegenítesz-e néhány embert a közösségedből, tartsd távol magadat a vallási és politikai témáktól! És talán azt meg sem kell említeni, hogy kerülnöd kell bármilyen tiltott tevékenység említését.
I hope Ted Cruz continues to get tons of press said no one ever.
— Joel Libava (@FranchiseKing) October 16, 2013
The Top 10 #Franchise Opportunity Websites – http://t.co/m4fFSEE6LQ
— Joel Libava (@FranchiseKing) August 27, 2013
Míg a politikai témákra is általában ez igaz, a szabály nem vonatkozik mindenkire. A @FranchiseKing is kever a palettájába időnként politikai véleményeket. Ő ismeri a közösségét és hajlandó vállalni a kockázatot, hogy a nézetei kinyilatkoztatásával akár elidegenít néhányakat.
4. Tudd, mi a különbség személyes és privát között!
Valószínűleg összerezzentél már pár poszt láttán, amelyek mintha „túl sok információt” osztottak volna meg. Ezt jobb neked is elkerülni azzal, hogy megtanulod, mi a különbség személyes és privát között. Például személyes információ lehet megemlíteni, hogy a gyereked megtette az első lépéseit, privát, ha bármit megosztasz pelenka témában. Személyes az, ha elmeséled, milyen jó vacsorát ettél tegnap este, privát pedig az, ha előhozakodsz a partnereddel folytatott vita minden részletével, ami az étterembe menet zajlott.
5. Figyelj oda a közönségedre!
Egy dolog megosztani néhány üzenetet a gyerekeiddel vagy a kedvenc sport csapatoddal kapcsolatban, és belefér időnként egy-egy poszt a kocsidról vagy a konyha átalakításáról. Ám ezek könnyen megunhatók, ha a posztjaid 90 százalékát teszik ki. Senki sem szereti azt, aki dominálja a vacsora közbeni beszélgetést azzal, hogy mindig visszatéríti mások gondolatait a legutóbbi vakációjához. Használd az általános Twitter fiókodat az érdeklődési köreid bemutatására, és gondolkodj el mellette egy privát Facebook csoport létrehozásán, ahol az újszülöttedről posztolhatod a napi állapotfrissítéseket, vagy csatlakozz egy speciális sport közösségi hálózathoz, hogy megvitasd a kedvenc csapatod ügyeit!
6. Lépj interakcióba másokkal!
Az egyik legtermészetesebb módja a személyiséged megcsillogtatásának a személyes interakció. Sose közelíts a Twitterhez vagy más közösségi média hálózathoz, mint egy egyirányú csatornához! Csatlakozz be mások beszélgetésébe! Mutasd meg a személyes hangodat, viccelődj, amikor reagálsz! Tartsd észben viszont, hogy az ilyen oda-vissza kommunikáció elfogadható a barátaid és közted, de néha elevezhetsz más vizekre is: például megereszthetsz egy telefonhívást is, mielőtt Twitteren őrjítesz meg mindenki mást!
haha yes!! / RT @AliBrown: You know you travel a lot when you’re familiar with almost every item in the SkyMall catalog
— Nellie Akalp (@CorpNetNellie) October 22, 2013
always happens! / RT @JoniSmith91: Been tired all day so of course I’m going to be wide awake as soon as my head hits the pillow…
— Nellie Akalp (@CorpNetNellie) October 22, 2013
7. Ne vedd a dolgokat túl komolyan!
Erre az utolsó szabályra talán a legnehezebb emlékezni (különösen, ha egy olyan listát követ, amelyben megmondják neked, mit tegyél és mit ne). A nap végén a Twitter mégis csak beszélgetésekből, érdeklődési körök megosztásából és kapcsolatokból áll. Nem kell túlanalizálni!
Ha ott ülsz és megszámolsz minden egyes tweetet, hogy megbizonyosodj róla, elérsz-e valami mágikus személyes-hivatásos poszt arányt, az egész folyamatból kiveszik a szórakozás. Hasonlóképpen, ha úgy állsz neki, „Oké, ma posztolnom kell valami vicceset”, az egyszerre lesz átlátszó és kínos. Csak maradj természetes, légy önmagad, figyelj oda másokra és használd a józan eszed! Rendben leszel.