Egyre több promotált bejegyzéssel és oldal poszt hirdetéssel találkozhatnak a Facebook felhasználók saját hírfolyamukban, sokszor például úgy, hogy nem is lájkolták az adott oldalt. A kéretlen üzenetekre adott leggyakoribb reakció az, hogy egy felhasználó nem túl kedvező hozzászólást ír a poszthoz, amely veszélyezteti a bejegyzés eredeti szándékát – írja a Marveo.com.
Ezek a negatív kommentek legtöbbször ártalmatlanok, időnként azonban kifejezetten támadóak és semmiképpen sem olyanok, amelyeket társítani szeretnél a Facebook oldaladhoz. Légy éber, figyelj oda az ilyen hozzászólásokra és távolítsd el mindet, amilyen hamar csak lehet! Ez azonban nem mindig opció, ezért létezik egy hasznos eszköz az Oldal beállításoknál, amellyel határt szabhatsz az oldaladon történő profán posztolásnak.
Először is menj az általad menedzselt Facebook oldal tetején lévő admin panelbe, majd válaszd ki az oldal szerkesztése menüt („Edit page”), és görgess a moderálás opcióhoz („Page Moderation”) a beállítások fül alatt („Settings”). Itt több lehetőségből is választhatsz arra vonatkozóan, hogyha valaki kellemetlen posztokat hoz létre az oldaladon, azok azonnal elrejtésre kerüljenek spamként.
Célszerű minél színesebb kifejezéseket megadni a blokkolásra szánt szavak listáján, vagy úgyis mondhatnánk, hogy most kell emlékezni az összes csúnya szóra, amit gyerekként tilos volt használnunk. Akár néhány kevésbé barátságos posztból is meríthetsz ötletet, amelyeket korábban kaptál. Majd válaszd az erős opciót a szó mellett, hogy bebiztosítsd magad a jövőre nézve.
Ezután is kaphatsz nem túl kedves posztokat, így ne felejtsd el, hogy még mindig ott a lehetőség, hogy a kellemetlenkedő felhasználókat közvetlenül a posztnál töröld vagy blokkold. Csak kattints a poszt jobb felső részébe és válaszd ki a „Hozzászólás elrejtése” opciót (így csak a kommentelő látja majd saját művét, más nem), vagy töröld, esetleg tiltsd ki a felhasználót, ha már nagyon elfajult a helyzet.
Úgy tűnik, hogy egyre több ilyen komment születik és egyre több ehhez hasonló személyes támadás indul meg, ahogyan a felhasználók még inkább védelmezik hírfolyamukat. A targetált oldal poszt hirdetések azonban igen hatékonyak a Facebookon és nem célszerű feladnod ezeket néhány idétlen, szükségtelen hozzászólás miatt.
Ha jól csinálod, úgy néznek ki, mint a hagyományos Facebook hirdetések, de sokkal nagyobb elköteleződési arányt mutatnak, több lájkot szereznek az oldalaknak és általában véve még olcsóbbak is.