Az Aerie fehérnemű száműzte a retusált képeket a portfóliójából, nőttek az eladásaik.
Idén januárban érkezett a hír, hogy az Aerie fehérnemű egy merész húzással úgy döntött, száműzi a szétretusált nők fotóit a kampányaiból, és a nőket a természetes valójukban mutatja meg – felvállalva a ráncokat, vagy a kisebb-nagyobb pocakokat.
A mostani eladási statisztikák szerint egyáltalán nem volt rossz húzás ez a döntés a márka részéről, hiszen 9 százalékkal teljesítettek jobban az előző negyedévhez képest.
A Photoshop száműzésével a 15-21 éves korosztályt szerették volna megcélozni, és átadni azt az üzenetet, hogy minden nő úgy szép, ahogy van, nincs szükség effektekre, trükközésre.
Majd mi megmondjuk, milyen a jó nő
Ezzel szemben még friss hír, hogy hatalmas felháborodást keltett a Victoria’s Secret új kampányfotója, ami a „Tökéletes test” nevet kapta. A láthatólag retusált fotón az összes modell vékony és látszólag tökéletes bőrű. Sehol egy ránc, egy apróbb bőrhiba.
Brit diákok még petíciót is benyújtottak a céghez, hogy vonják vissza a kampányfotót, mondván, káros üzenetet közvetít az igazi, hús-vér nők felé, akik a képet látva valószínűleg majd rosszul érzik magukat, hogy nincs „tökéletes” testük.