hirdetés

Szerezd meg az Online Marketing Akadémia tudásanyag-csomagját AI e-booklal! Szerezd meg az Online Marketing Akadémia tudásanyag-csomagját AI e-booklal!

Megesett már, hogy valaki egy nagy kosár húsvéti tojással szállt fel előtted a metróra – akkor, amikor te épp a valentin-napi rózsacsokorral igyekeztél a randihelyszínre? Napszemüveges alakok télen a hóviharban? Rénszarvasos hajpántok szeptemberben? Nyugi, nem te bolondultál meg és nem is a világ; csak találkoztál egy különleges emberfajtával: a Marketingessel.

A Marketinges egy folyton időzavarban élő időutazó, aki nem érti, miért februárban kívánnak neki boldog karácsonyt és miért keresgél mindenki húsvéti tojásokat akkor, amikor ő már a zöld gumimatracot próbálja beleilleszteni a kék ügyfél márkaarculatába. Pedig nem mások élnek a múltban, ő jár folyamatosan előttünk egy lépéssel – mert a húsvéti kampányt bizony nem április 17-én kezdte el összerakni.

Húsvét már februárban elkezdődött

Te most készülsz a húsvétra? Ő már februárban túl volt rajta. Amíg az átlag emberek szexi alsónemű hirdetéseket kattintottak le (azokat amúgy már januárban betárazta) és szerelmes szelfiket posztoltak Valentin-napon, ő azon kattogott egy Trello táblán, hogy az Ugorj be hozzánk vajon mennyire lesz fárasztó CTA húsvétkor és az Ettől kinyúlsz morbid-e vagy még éppen belefér?

Igaz a briefet még nem sikerült teljesen értelmeznie, bár az ügyfél szerint ennél világosabban nem is lehetne fogalmazni:

“Valami könnyed, ünnepi, de ne legyen klisés, és egy kicsit tavaszias, de mégse legyen túl tavaszi.” – Igen. Ez egy valós mondat. És neki ebből kellett varázsolnia valamit, ami majd konvertál is, nem csak aranyos.

Az ajánlat? Ja, hogy azt majd még kitalálja az ügyfél. Egy biztos: nagyon egyedinek kell lennie, de nem szabad szem elől téveszteni, “hogy van az a kampány, amit a nagyfőnök annyira szeretett, lehetne, hogy arra hasonlítson?”

A március a nyulak hava

Oké, a briefet letisztázta, az ajánlat megvan. A koncepció kerekedik. Miközben odakint fagypont alá esett a hőmérséklet, ő már stock képeket válogatott, és azon kattogott, vajon melyik nyuszi néz ki elég hitelesen, de még nem túl creepyn. (Spoiler: nincs ilyen.)

Közben a feedjét – érthetetlen módon – elárasztották a sárga tulipánok, és valami halványan felrémlett a múltjából. “Most lenne nőnap?”

De nem hagyja magát eltéríteni. A tulipánok helyett inkább azon töpreng, hogy elég húsvéti-e egy nyúl, ha nem tart kosarat? És vajon mi lesz az idei húsvét színe? Pastel pink? Baby blue? Vagy mégis legyen tojáshéj fehér? (Ez egy szín. Tényleg. Ne is kérdezd.)

Alakul a kreatív, de ekkor, ahogyan az életben a nyúlcsalád is, szaporodásnak indulnak a kérések.

“Még ezt bevehetjük az ajánlatba?”

“Mégis kellene influenszerben is gondolkodni.”

“Az a landing, amit januárban említettetek, elfogadtuk, majd átformáltuk és végül az idő rövidsége miatt elvetettük – az még belefér?”

“Csináljunk egy Pinterest kampányt is.”

“Interaktívvá tehetjük valahogy?”

Húsvéti kampányból időzített bomba

Emlékszel még március végére? Hátradőltél, hogy kiélvezd a hirtelen jött tavaszt. Elmentél kirándulni, fröccsözni vagy elmentél bulizni. A Marketinges kibulizott magának egy jóváhagyást a koncepcióra, és indulhatott a tartalmak és hirdetések megtervezése.

Mert a húsvét neki nem csak egy poszt. Van benne teaser szakasz, hirdetési kampány, nyereményjáték, edm – és a végén valahol ott lesz a konverzió, és ha igazán jól csinálja, egy upsell is. A húsvét egy funnel. És nyúl alakú.

És persze hiába kezdett el mindennel időben foglalkozni, a végén egy hete maradt, hogy minden elkészüljön. Grafikákkal. Egy újabb anomália, amit soha sem fog megérteni, mindenesetre március második felében indul a versenyfutás az idővel.

Az április már strandszezon

A nagy többség április elején eszmél rá, hogy közeleg a nyuszis ünnep, ám a Marketinges Trello táblája tetején már a “nyári image kampány” felirat díszeleg. Egy felfújt gumifánkban találhatunk rá a nappalija (vagy az iroda) közepén, fején napszemüveg, kezében koktél (szigorúan virgin #se), rajta strandpapucs.

  • Húsvét? – kérdi április 17-én. – Az mikor is volt?

Valószínűleg már a Google naptárja sem tudja, milyen évszak van.

Az időkáosz az otthona

A Marketinges tehát soha nincs a jelenben, mégis folyton a trendekben utazik. Mindenkinél hetekkel előbb letudja a legnagyobb ünnepeket, és már most a strandszezonról beszél mindenkinek. Pedig még elkél a sál meg a pulóver.

De vajon miért csinálja ezt magával? Mert valahol, az egész őrület alatt… ez az egész jóféle káosz mégiscsak ad egyféle flow-t. A kreatív örömöt. A tervezés bizsergető mániáját. A pillanatot, amikor egy ötlet működik, és csak ő tudja: ezek a húsvéti tojásokat már akkor betervezte a feededbe, amikor még fagyott odakint.

Ez a fajta időutazás sokszor fárasztó, néha nevetséges, gyakran túl sok – de még mindig benne van a varázs. Még akkor is, ha a húsvét februárban van.

A szerzőről
Marketinges. Író. Időutazó. Néha túl korán készül el dolgokkal, néha túl későn. De mindig pont időben ahhoz, hogy azt mondhassa: „Na, ez még pont belefért.” Kedvenc sportja a kampányvéghajrá, kedvenc ünnepe pedig… hát, amelyikben éppen benne él.