A Google közzétette az idei év eddigi legfontosabb keresési trendjeit

Az idén nyáron tapasztalt különös szárazság sok ember számára aggodalomra adott okot. Jól mutatják ezt az elmúlt év legnépszerűbb Google keresései is, melyekből kiderült, egyre többeket foglalkoztat a klímaváltozás témája és annak negatív következményei. Az adatok szerint 2022 januárjától augusztus végéig tartó időszakban az előző év ugyanezen időszakához képest a „klímaváltozás” szóra vonatkozó keresések több, mint kétszeresére nőttek, míg a „globális felmelegedés” kifejezésre való keresések gyakorisága 400%-kal ugrott meg. A felhasználókat azonban érdekelték a szkeptikus nézőpontok is, melynek következtében az éghajlatváltozás tagadására való keresések száma is gyarapodott, a kifejezésre 70%-kal többen kerestek rá, mint tavaly. 

Az emberek nemcsak alapvető információk után érdeklődtek, de a klímaváltozáshoz kapcsolódó lelki jelenségekre is felfigyeltek – jelentősen megemelkedett a klímaszorongással kapcsolatos keresések száma, erre 90%-kal többen kerestek rá Magyarországon 2022 januárjától augusztus végéig, mint ugyanebben az időszakban egy évvel korábban.

A klímaváltozás kérdése mellett továbbra is népszerű témának bizonyult a koronavírus és a biztonságos internethasználat is. A járvánnyal kapcsolatos keresések közül a legtöbb a legújabb, tünetekkel kapcsolatos információkra irányult, így a „covid tünetek 2022” kifejezésre az elmúlt 90 napban 700%-kal többen kerestek, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában, de gyakran kerestek arra is, hogy „hány napig tart a covid”. Népszerűek voltak az egyéb, járvánnyal kapcsolatos kifejezések is, mint a „covid gyógyulási idő”, a „covid lappangási idő”, és „covid meddig fertőz”. A keresésekből úgy tűnik, a felhasználók fiókjaik védelmével, megerősítésével is foglalkoztak – a „jelszó”, „véletlenszerű jelszógenerátor”, „egyszeri jelszó” és „adatvédelem” témakörök irányában is jelentősen megnőtt az érdeklődés.

Forrás: Google