Az utóbbi években újabb és újabb hirdetésblokkolók jelentek meg a piacon. De hol, mennyire és miért blokkolják az emberek a reklámokat? ITt rá válasz.
Egy felmérés szerint az emberek 30%-a használ valamilyen adblocker programot, mely óriási problémát jelenthet a vállalkozások és ügynökségek számára. Emellett egyre inkább jellemző az is, hogy sorban jelennek meg a piacon olyan hirdetések, melyek fake news-tartalmakhoz vezetnek vagy egyszerű átverések. Ez mellesleg a Google-nek is akkora problémát jelent, hogy már saját adblockert is kifejlesztett, így korlátozva a káros hirdetések terjesztését.
De pontosan milyen mértékben is használják az emberek az adblocker programokat?
Összegyűjtöttünk néhány érdekességet a GlobalWebIndex felméréséből
- Az adblocker használók 42%-a nő, és 58%-a férfi
- A felhasználók 32%-a esik a 25-34-es korosztályba, őt követik 31%-al a 16-24 éves korosztályba tartozók. Legkevésbé az 55-64 évesek használnak ilyen programokat, ők csak a júzerek 6%-át teszik ki
- 2017-ben és 2018-ban Európában nem változott a felhasználók 40%-os aránya, Észak-Amerikában 46%-ról 45%-ra esett, Latin-Amerikában 45%-ról 44%-ra, Ázsiában 52%-ról 50%-ra, Közép-Keleten pedig 47%-ról 49%-ra nőtt
- Az adblockerek használatának legnépszerűbb oka a túl sok hirdetés (48%), a hirdetések idegesítő jellege (47%) és a hirdetések tolakodó jellege (44%).
- A legkevésbé népszerű okok közé tartozik, hogy a felhasználók így próbálják megelőzni a hirdetéseket abban, hogy felhasználják az adataikat (23%) csökkenteni az eszközök lemerülésének sebességét (23%), azt, hogy a hirdetések személyreszabottak legyenek (22%)
- Az emberek 60%-a PC-jén vagy laptopján használ ilyen programokat és csak 43%-a okostelefonokon
A felmérés más érdekességekre is rámutatott:
- Az emberek leginkább a keresőszolgáltatásokon (39%), tévéreklámokon (33%), szóbeli beszélgetéseken (32%), online hirdetéseken (29%) és tv-műsorokon vagy filmeken (27%) keresztül ismernek meg új márkákat. Az utolsó helyeken a különböző review blogok (24%), mobiltelefonos hirdetések (22%) és üzletterekben elhelyezett hirdetések (22%) szerepelnek.
- A felhasználók Ázsiában vásárolnak online a legtöbbet (77%) és Európában a legkevesebbet (48%)
- Az emberek legszívesebben music streaming szolgáltatásokra költenek (28%) és legkevésbé mobil applikációk vásárlására (19%)
Az összes felmérési eredmény megtekinthető itt!