Ahogyan az offline kapcsolatokban, úgy online is igaz, hogy a minőség fontosabb, mint a mennyiség. Ahhoz, hogy etikusan építsd fel követői bázisodat Twitteren, többet kell tenned néhány sor kódolásánál vagy a „Követés” gomb ezerszeri megnyomásánál. Három kategóriára kell fókuszálnod: tartalom, elköteleződés, díjazás. A The Next Web 9 pontban foglalta össze a teendőidet:

1. Hozz létre értékes tartalmat!

Ha azt akarod, hogy az emberek kövessenek és megosszák azt, amit közzéteszel, erre érdemes tartalmat kell publikálnod. Akár ugyanazt többször is, ahogyan a Buffer is tette:

sharing-content-repeatedly-520x289

2. Szólj hozzá releváns hírekhez/tweetekhez!

Ha releváns hírekre, népszerű témákra és más egyéb eseményekre kommentálsz Twitteren, beoltod a hangodat egy már zajló beszélgetésbe. Válassz olyan társalgásokat, amelyek érdeklik a követőidet – és a márkádat – és csatlakozz!

3. Oszd újra a releváns tartalmakat!

Az előbbihez hasonló módszer a releváns tartalom retweetelése. Olyan menedzsment kezelőfelülettel, mint a TweetDeck, azonosíthatod a gondolatvezéreket az üzletágadban és továbboszthatod a jelentős tartalmat, ami tőlük származik.

Miért követnek a felhasználók márkákat Twitteren?

  1. Kedvezmények és promóciók
  2. Ingyen termék
  3. Szórakozás és szórakoztatás
  4. Információk közelgő leárazásról
  5. Exkluzív tartalomhoz való hozzáférés

Brands-on-Twitter-520x267

4. Elköteleződésre ösztönző események

 

A Twitter kihasználja az események pillanatnyiságát és exponenciálisan növelheti azok körül a felhajtást. Egy adott történéssel kapcsolatos beszélgetés indítása és vezetése valós időben igen értékes lehet és érdemes költeni is rá (promotált tweetek).

5. Kérj retweetet!

Fontos, hogy aktiváld a követői bázisodat és élj a segítségükkel a jelenléted megerősítésében. Hogyan? Csak kérdd őket a részvételre!

6. Hirdess felelősségteljesen!

 

Követni és retweetelni olyan gondolatvezérek és cégek posztjait, akik és amelyek egészséges követői bázissal rendelkeznek, természetesen még láthatóbbá tehet Téged is.

A promóciós lehetőségek keresése ilyen módon, az offline és online világok egyesítése előnyös lehet a márkád számára is. Más üzletek és hírességek ajánlásai rólad nagy hitelt adnak. Egészen addig, amíg ezek az üzenetek a témánál maradnak és pozitív a hangnemük, a követőid a promóciós tartalmat is értékelni fogják.

7. Visszaszámlálások

 

Twitteren a sikert nagyrészt az emberek figyelmének felkeltésével lehet elérni. A visszaszámlálás révén gyakori emlékeztetőket adhatsz és lehetőséged van felépíteni egy narratívát a tweetek sorozatából.

Használj visszaszámlálást egy új termék bevezetéséig, egy szoftverfrissítés leleplezéséig, kulisszák mögötti felvételek publikálásáig, és így tovább! Adj okot a követőidnek a visszatérésre most, később a nap folyamán és a távoli jövőben is!

8. Twitter-exkluzív tartalmak, versenyek és promóciók

A csak a Twitteren elérhető ajánlatok hatékony eszköznek bizonyulnak a márkák közösségi média stratégiájában. Ezek az exkluzív tartalmak és promóciók felpörgetik az elköteleződést, hiszem növelik a hűséget és az érdeklődést, ha olyan tartalmat osztasz meg, ami csak Twitteren elérhető.

9. Kétoldalú beszélgetés

Úgy beszélgess a közönségeddel Twitteren, ahogyan máshol nem! A márkád azért van Twitteren, hogy csatlakozzon a beszélgetéshez. A követőid pedig azért vannak ott Twitteren, hogy beszélgessenek veled. Az emberek szakadatlanul hálásak azért, ha a saját nevüket hallják és tudják, hogy meghallgatják őket. Ha reagálsz egy követődnek Twitteren, mindkettő megtörténik. A Twitter lehetőséged ad a márkádnak egy példátlan díj felajánlására és ez az interakció.

Összegzés

Tartalom, elköteleződés, díjazás – ezek teszik a Twitter fiókodat jelentős úti céllá a potenciális követők számára. Add meg a közönségednek azt, amit akarnak és még több követő akar majd csatlakozni hozzájuk!