Ahogyan az offline kapcsolatokban, úgy online is igaz, hogy a minőség fontosabb, mint a mennyiség. Ahhoz, hogy etikusan építsd fel követői bázisodat Twitteren, többet kell tenned néhány sor kódolásánál vagy a „Követés” gomb ezerszeri megnyomásánál. Három kategóriára kell fókuszálnod: tartalom, elköteleződés, díjazás. A The Next Web 9 pontban foglalta össze a teendőidet:
1. Hozz létre értékes tartalmat!
Ha azt akarod, hogy az emberek kövessenek és megosszák azt, amit közzéteszel, erre érdemes tartalmat kell publikálnod. Akár ugyanazt többször is, ahogyan a Buffer is tette:
2. Szólj hozzá releváns hírekhez/tweetekhez!
Ha releváns hírekre, népszerű témákra és más egyéb eseményekre kommentálsz Twitteren, beoltod a hangodat egy már zajló beszélgetésbe. Válassz olyan társalgásokat, amelyek érdeklik a követőidet – és a márkádat – és csatlakozz!
3. Oszd újra a releváns tartalmakat!
Az előbbihez hasonló módszer a releváns tartalom retweetelése. Olyan menedzsment kezelőfelülettel, mint a TweetDeck, azonosíthatod a gondolatvezéreket az üzletágadban és továbboszthatod a jelentős tartalmat, ami tőlük származik.
Miért követnek a felhasználók márkákat Twitteren?
- Kedvezmények és promóciók
- Ingyen termék
- Szórakozás és szórakoztatás
- Információk közelgő leárazásról
- Exkluzív tartalomhoz való hozzáférés
4. Elköteleződésre ösztönző események
Four more years. pic.twitter.com/bAJE6Vom
— Barack Obama (@BarackObama) November 7, 2012
A Twitter kihasználja az események pillanatnyiságát és exponenciálisan növelheti azok körül a felhajtást. Egy adott történéssel kapcsolatos beszélgetés indítása és vezetése valós időben igen értékes lehet és érdemes költeni is rá (promotált tweetek).
5. Kérj retweetet!
Fontos, hogy aktiváld a követői bázisodat és élj a segítségükkel a jelenléted megerősítésében. Hogyan? Csak kérdd őket a részvételre!
6. Hirdess felelősségteljesen!
How will you #CirocTheNewYear? pic.twitter.com/1N5GIhWi
— CÎROC Ultra Premium (@Ciroc) December 31, 2012
Követni és retweetelni olyan gondolatvezérek és cégek posztjait, akik és amelyek egészséges követői bázissal rendelkeznek, természetesen még láthatóbbá tehet Téged is.
A promóciós lehetőségek keresése ilyen módon, az offline és online világok egyesítése előnyös lehet a márkád számára is. Más üzletek és hírességek ajánlásai rólad nagy hitelt adnak. Egészen addig, amíg ezek az üzenetek a témánál maradnak és pozitív a hangnemük, a követőid a promóciós tartalmat is értékelni fogják.
7. Visszaszámlálások
You know that big thing we teased yesterday? Tweeting it at 12pm EDT. Get ready… #twixclusive
— Bonobos (@Bonobos) September 29, 2011
Twitteren a sikert nagyrészt az emberek figyelmének felkeltésével lehet elérni. A visszaszámlálás révén gyakori emlékeztetőket adhatsz és lehetőséged van felépíteni egy narratívát a tweetek sorozatából.
Használj visszaszámlálást egy új termék bevezetéséig, egy szoftverfrissítés leleplezéséig, kulisszák mögötti felvételek publikálásáig, és így tovább! Adj okot a követőidnek a visszatérésre most, később a nap folyamán és a távoli jövőben is!
8. Twitter-exkluzív tartalmak, versenyek és promóciók
A csak a Twitteren elérhető ajánlatok hatékony eszköznek bizonyulnak a márkák közösségi média stratégiájában. Ezek az exkluzív tartalmak és promóciók felpörgetik az elköteleződést, hiszem növelik a hűséget és az érdeklődést, ha olyan tartalmat osztasz meg, ami csak Twitteren elérhető.
9. Kétoldalú beszélgetés
Úgy beszélgess a közönségeddel Twitteren, ahogyan máshol nem! A márkád azért van Twitteren, hogy csatlakozzon a beszélgetéshez. A követőid pedig azért vannak ott Twitteren, hogy beszélgessenek veled. Az emberek szakadatlanul hálásak azért, ha a saját nevüket hallják és tudják, hogy meghallgatják őket. Ha reagálsz egy követődnek Twitteren, mindkettő megtörténik. A Twitter lehetőséged ad a márkádnak egy példátlan díj felajánlására és ez az interakció.
Összegzés
Tartalom, elköteleződés, díjazás – ezek teszik a Twitter fiókodat jelentős úti céllá a potenciális követők számára. Add meg a közönségednek azt, amit akarnak és még több követő akar majd csatlakozni hozzájuk!