A következő Facebook játékodat tervezed? Azt akarod, hogy szuper legyen? Akkor imádni fogod ezt a posztot! A versenyekkel nagyszerűen javíthatod az oldalad láthatóságát, ha pedig jól csinálod, sok-sok lájkot és megosztást is elérhetsz. Plusz, a Facebook játékok segítenek a hűséges rajongótábor építésében és a márkanagykövetek megtalálásában – összegzi a PostPlanner blogja.
Ha viszont rosszul csinálod, a rajongók elvesztését kockáztatod vagy azt, hogy a nem megfelelő típusúakat vonzod be.
Ezért, hogy minden jól menjen, fogadd meg az alábbi 4 tippet – ezekkel minden babért learathatsz!
1. Ajánld fel a termékeidet és más releváns nyereményeket!
A játékod nyereményeinek az üzletedtől vagy üzletágadból kell származniuk. Nyilván az is cél, hogy a felkeltsék a potenciális versenyzők figyelmét, de ez nem azt jelenti, hogy mindenképpen csak egy iPhone, egy iPad, vagy valami más iCucc ajánlható fel.
A helyzet ugyanis az, hogy ezek pontosan azokat vonzzák be, akiket csak a nyeremény érdekel – egyébként pedig nem köteleződnek el az oldaladdal a verseny vége után.
Olyan dolgot ajánlj fel, amit a vásárló megvenne a cégedtől! Például, ha női ruházatban utazol, állíts össze az egyes darabokból egy csomagot! Partnert is kereshetsz, akivel közös ajándékot eszeltek ki! Egy ruhaüzlet például szövetkezhet egy cipőket, kozmetikumokat, kiegészítőket értékesítő vállalkozással.
A „Decal Drama” matricacég például nemrég a „Jewelry In Candles by Sahrae” üzlettel együtt hirdetett Facebook versenyt:
Ez a partnerség segített abban, hogy a bevonzzák a valóban potenciális vásárlókat azok helyett, akik csak egy iPhone-t akartak nyerni – ők sosem fognak elköteleződést mutatni az üzlettel.
Ráadásul az ilyen versenyek tetszenek a meglévő rajongóknak is, mert olyasmivel gazdagodhatnak, amit esetleg eddig is kerestek.
2. Használj egy alkalmazást!
Egy Facebook idővonal versenyt percek alatt megszervezhetsz, de nem fogsz sok információt kapni a Facebooktól az eredményekről.
Azért kell adatokat gyűjtened a résztvevőktől és ezeket lekövetned, mert ők a célközönséged tagjai – ez az információ pedig kulcsfontosságú, ha többet akarsz megtudni róluk.
A Facebook azonban nem biztosítja azokat a virális elemeket, amelyeket sok harmadik feles alkalmazás igen. Az ilyen applikációk funkciói között előfordul:
- „fan gate” (amikor szó szerint kaput állítasz fel a leendő rajongóknak)
- ösztönzések a megosztásra
- email lista felépítése
- részletes analitika
A „fan gate” így néz ki:
És itt egy lista néhány alkalmazással, melyeket bátran bevethetsz a következő Facebook versenyedkor:
3. Bátorítsd a rajongókat, hogy iratkozzanak fel „MOST”!
A határidők a barátaid!
Az üzletek gyakran elkövetik a hibát, hogy nem használják ki a fontos pillanatokat a verseny közben.
Bár a határidők fontosak, nem jó, ha túl korai időpontra vannak kitűzve. Meg kell bizonyosodnod arról, hogy a Facebook felhasználóknak van idejük felfedezni a versenyt – majd emlékeztesd őket, hogy már csak néhány napjuk van a regisztrálásra.
Ezzel pont eléggé sürgeted meg őket és gyorsan reagálni fognak. A megsürgetés jó taktika, ha valamilyen tevékenység elvégzésére akarod rávenni az embereket.
És ne aggódj a miatt, hogy esetleg idegesítenéd a rajongóidat – ha jó nyereményeket ajánlasz fel, nagy az esélye annak, hogy bizony érdekelni fogja őket a mondandód!
4. Hirdess, hirdess, hirdess!
Néhány üzlettulajdonos panaszkodik arról, hogy a Facebook játékaiknak nem elég a résztvevője. Az nem jó taktika, ha meghirdeted mindenhol a játékot, majd vársz. Helyette csak ennyit kell tenned: hirdesd, hirdesd, hirdesd!
Néhány tipp ehhez:
Kérj segítséget!
Posztold a versenyt a Facebook profilodon és kérd meg a barátaidat a megosztására! Az emberek szeretik a játékokat, meg fogják osztani a tiédet is, ha a családjuk vagy az ismerőseik jól járhatnak a nyereményekkel.
Használd a borítóképedet!
A promotálás erőteljes módja, ha jó hangosan és büszkén hirdeted a játékodat a borítóképeddel. Az oldalad központi eleme, így azonnal felkelti a figyelmet.
Futtass Facebook hirdetéseket!
Használj Facebook hirdetéseket, hogy drámaian javíts a versenyed láthatóságán!
A hirdetések az elérésen is sokat fejlesztenek. A segítségükkel célba veheted a rajongóidat, a barátaikat és a közösségi köreiden kívüli embereket is, akiket érdekelheti az oldalad.
Ezek az angol nyelvű cikkek is segíthetnek a kezdéskor:
- Hogyan használjunk promotált oldalhirdetéseket, hogy tonnányi lájkot kapjunk Facebookon?
- 3 Facebook hirdetési stratégia, ami nem viszi csődbe a kasszát
- 4 zseniális tipp olyan Facebook hirdetésekhez, amelyek konvertálnak
Összegzés
Vegyük át még egyszer, mit tanultunk ma az eredményes Facebook játékokról:
- A megfelelő nyereményeket ajánld fel, hogy a jó tömeget vonzd be!
- Használj harmadik feles alkalmazásokat a versenyekhez!
- Sürgesd meg egy kicsit a regisztrációt!
- Sose hagyd abba a promotálást!
Van, amit hozzátennél a listához? Ha futtattál már Facebook játékot, oszd meg velünk a legjobb tippjeidet egy kommentben!