Notts County FC – az elmúlt hetekben a magyar sportsajtó ettől, a jelenleg harmadosztályú angol klubtól volt hangos. De kik is ők, és hogyan kerültek a középpontba?

Az egész Bajner Bálint leigazolásával kezdődött, aki januárban került a Notts County FC-hez. Bajner még 2014-ben lett a magyar focidrukkerek és a Trollfoci beszédtémája, amikor a sportoló még a Borussia Dortmund játékosaként egy interjúban kifejtette lesújtó véleményét a magyar fociról. Akkor a Nemzeti Sport munkatársa arról érdeklődött, nézi-e a magyar meccseket. Bajner akkor így nyilatkozott: „Nézni nem nagyon szoktam, őszinte leszek, nem érdekel… Pont pár nappal előtte, tegnap, vagy nem is tudom melyik nap volt a Haladás mérkőzése. Volt szerencsém belenézi, mivel szombathelyiek vagyunk, édesapukám meg szerette volna nézni, de hát 5 percet néztem és körülbelül fogtam a fejem, mert, tehát se iram nem volt, se olyan, ami miatt élvezetes lett volna nézni. De még azt mondom, hogy emberek se nagyon voltak. De nem is akarom őket bántani se, de igazából nem nagyon köt le. Nem érdekel és ugyanúgy a válogatott sem.”

Persze beindult a mémáradat, Bajner kapott hideget-meleget. Nem sokkal ezután, már az Ipswich Town játékosaként szolgáltatott újabb témát a trolloknak. Akkor abból az apropóból, hogy miután az egyik mérkőzésen a 44. percben lecserélte az edzője, rossz erőnlétre hivatkozva, a fiatal focista magabiztosan úgy nyilatkozott az esetről, hogy azért volt a korai csere, hogy a szurkolók megtapsolhassák őt. A mémek ekkor sem maradhattak el, a focirajongók legnagyobb örömére.

bajner-balint

Idén folytatódott a Bajner-saga azzal, hogy az 1862-ben alapított Notts County FC, bejelentette, leigazolja a csatárt. Előkerültek a korábbi mémek, szófordulatok – és persze újak is születtek. De a magyar kommentelőknek nem volt elég, hogy az eddig megszokott fórumokon trollkodnak, hanem szabályosan ellepték a klub Facebook-oldalát.

Ami adminként hatalmas kihívásnak bizonyult. Az oldalon két napig bírták a magyarokat, majd nemes egyszerűséggel letiltották a Magyarországról érkező rajongókat a hivatalos oldalukról. Ennek az elsődleges oka az volt, hogy nem tudták, mi alapján kellene szűrniük, vagy moderálniuk a kommenteket. Ehhez hasonló tiltás egyébként már nem először történt meg, az Ipswich Town is besokallt már egyszer, olyannyira, hogy ők cikkünk megjelentéig továbbra sem oldották fel a tiltást.

A Notts-nál azonban ez nem tartott sokáig, a stáb végül úgy döntött, meglovagolja a Bajner-hullámot és feloldották a korlátozást, sőt, közzétettek egy barátságos posztot is magyarul, amiből kiderült, hogy továbbra is szeretettel fogadják a magyar rajongókat. De ennél a pontnál nem álltak meg: az oldal cover fotója például egy piros-fehér-zöld alapokon nyugvó Notts címer lett, illetve már van, amikor kizárólag magyar nyelvű bejegyzések születnek.

ncfc

A válságkezelés úgy tűnik, megérte és kifizetődő volt, még ha nem is beszélhetünk évekre szóló befektetésről. Rövidtávon viszont elérték például, hogy Angliában élő magyarok elkezdjenek szerveződni a Notts County soron következő mérkőzésére.

A klub kommunikációs igazgatója, Ralph Shepherd megkeresésünkre azt írta, hogy mintegy 25 ezer rajongóval nőtt a Facebook-oldaluk tábora – ezek persze nem mind magyarok, de kétség kívül hozzájárultunk ehhez a gyarapodáshoz, hiszen a Bajner-gateről olyan lapok is beszámoltak, mint a BBC vagy a Mirror. A kommunikáció és a magyarokhoz való hozzáállás azonban nem „csak” a lájkok számában mérhető.

A magyarok például több Notts County pólókat, mezeket (a pólók átlagosan 20 font körül, tehát nagyjából 8000 Ft-ért kaphatók) is rendeltek illetve vásároltak az elmúlt napokban, de a fent említett meccsjegyek (ezeknek is 20 font körül lehet megvásárolni darabját) is szép számmal fogynak honfitársaink között.

Ralph Sheperd hozzánk elküldött leveléből pedig az is kiderül, hogy a következő hónapban interjúkat akarnak készíteni a magyar rajongókkal, illetve egy videót is terveznek a Youtube-ra. Ezek alapján nem kizárt az, hogy további együttműködésre is lehet számítani, hogy a klub szorosabbra fűzi majd a kapcsolatot a magyar szurkolókkal. A klub ugyanis elképzelhetőnek tartja azt is, hogy Magyarországra jönnek valamikor a nyár folyamán felkészülési meccsre, hogy a hazai fanatikusok élőben is láthassák őket.

Valahol ez a nyitott és pozitív hozzáállás lenne elvárható minden Facebook-oldal adminjától, de a valóság és a statisztika teljesen mást mutat. Ugyanis a Quintly nemrég publikált kutatása szerint az adminok az oldalakra érkező kérdéseket sem kezelik a legjobban, vagyis leginkább sehogy. Hiszen ezeknek még az 50 százalékára sem érkezik semmilyen reakció.