Az Instagram új funkciójának hála mostantól slideshowkat készíthetünk képeinkből, melyekre rajzolhatunk is, de rátehetünk különböző emotiokonokat és szövegeket is. Az alkalmazás slideshow-jában szereplő képek 24 órán belül megsemmisülnek. A funkció a Stories nevet kapta.

Instagram Stories 01

Ismerős ugye? Az Instagram frissítése egy az egyben utánozta le a Snapchat Stories funkcióját, a nyúlást nem is tagadva – Kevon Systrom, a cég CEO-ja szerint ugyanis miután a Facebook feltalálta a news feedet, mindenki ezt utánozta le. Vagyis miért ne tehetnének ők is így?

Az Instagrammon mostantól feedünk felett láthatjuk majd ismerőseink körbe helyezett ikonjait, amennyiben létrehoztak képeikből egy sztorit. Ha rákattintunk az ikonokra, máris láthatjuk a felhasználó elmúlt 24 órában feltöltött képeit és videót – utóbbiak maximum 10 mp hosszúságúak lehetnek. A Stories-ba feltöltött képek nem jelennek meg Instagram-profilunk feedjében. A képek nem lájkolhatók, nem kommentelhetők. Egy slideshow közben könnyen váltogathatjuk a képeket, és átlapozhatunk más felhasználó slideshow-jára is, de akár privát beszélgetést is kezdeményezhetünk velük.

Instagram Stories 02

Vagyis tényleg az egész teljes egészében a Snapchat Stories klónozása. Az Instagram eddigi hátránya az volt, hogy sokkal lassabban tudtuk posztolni életünk eseményeit – csupán napi 2-3 poszttal – míg Snapchaten mindenkit másodpercek alatt el tudunk érni és megmutatni milyen fagyit eszünk kutyafejjel.

Sztorikat a főoldalon, bal oldalon található új ikonnal tudunk létrehozni.

Az első reakciók változóak. Van, akik örülnek a frissítésnek, mások inkább arról posztolnak, hogy milyen szemtelen utánzása ez a Snapchatnek, a NASA pedig nagyon félreértette a dolgokat, mert a Snapchat fiókjáról lementett képeket posztolja Instagram Stories-ként.

Instagram Stories 03

Az Instagram frissítésével most ezt a hátrányt gyorsan behozhatja. Van is mit behozni. 2014 tavasza óta 9 százalékkal több tinédzser (jelenleg 28%) gondolja úgy, hogy a Snapchat a legfontosabb social media-platform, míg az Instagramról 27% állítja ugyanezt, mely 6 százalékos visszaesést mutat a két éves adathoz képest.

Mindenestre az Instagramot birtokló Facebook nagyon nem akarja feladni a harcot a Snapchat ellen, melyről korábban itt írtunk a Facebook tesztelés alatt álló új funkciója kapcsán – a harc pedig egyre szemtelenebb.

Forrás: Social Media Today