Négy tipp azoknak a cégeknek, akik játékot szerveznének az Instagramon, hiszen van élet a Facebookon túl is.
Az Instagramon egy játék segítségével rengeteg rajongót tudunk gyűjteni, illetve építhetjük a közönséget is – nem mellesleg növeljük a márkánk iránti elköteleződést. De nem mindegy, hogy ezt milyen módon, milyen stratégiával tesszük. A socialmediaexaminer.com négy egyszerű, de használható tippet gyűjtött össze.
1. Aktivizáld a felhasználókat
Bizonyos korlátozások vannak, de szerencsére promóciós szempontból elég szabad az Instagram a többi platformhoz képest. Nyugodtan a szabadjára engedheted a kreativitásodat, szinte bármilyen eszköztárat bevethetsz, hogy versenyben maradj. A legegyszerűbb módja annak, hogy népszerű legyél, és minél több felhasználót aktivizálj, az a lájkverseny – a lap egy étterem példáját hozza fel, akik, mióta arra kérik a felhasználóikat, hogy lájkolják a posztjaikat, átlagosan több mint kétszázzal emelték a felhasználói interakciókat bejegyzésenként. Sőt, a követőik száma megnégyszereződött. További előnye ennek, hogy így a lájkoló felhasználók ismerőseinél is megjelennek a cégek megosztásai a „Discover” fülnél, tehát azokhoz is eljuthatnak a fotók, akik még nem követői a márkának.
Ne felejtsd el, hogy kommunikálj a felhasználókkal, figyeld a kommenteket, kérdéseket, és ha tudsz, válaszolj is rájuk. Legyen az bármilyen felvetés, például az adott nadrág kapható-e feketében, vagy hogy az új menü mettől meddig érhető el az éttermedben. Ha figyelsz rájuk és reagálsz a megjegyzéseikre, egészen biztosan hálásak lesznek érte!
Jól működhet az is, ha valamilyen játékos versenyre hívod a felhasználóidat. Kérd meg őket, hogy bizonyos, általad meghatározott témakörben készítsenek fotókat, és azokat egy adott hashtag használatával töltsék fel. A Jägermeisternek volt nemrég hasonló, sikeres kampánya, erről itt írtunk, érdemes elolvasni, hogy ihletet meríts belőle.
2. Legyél tisztában a játékszabályokkal
Az előző pontban céloztunk rá, hogy az Instagram elég nagy teret hagy a márkáknak, ha promócióról van szó, de azért mindent (vagy bármit) itt sem szabad.
Fontos, hogy az akciódban tüntesd fel, hogy a játékodat nem támogatja, nem kezeli az Instagram (ezt egyébként a Facebookon lévő játékszabályzatban is fel kell tüntetni!). Erre az alábbi példamondatot javasoljuk, amit beletehetsz a játékfelhívásodba: Jelen nyereményjátékot az Instagram semmilyen formában nem támogatja, nem hagyta jóvá, illetőleg nem kezeli, azzal összefüggésbe nem hozható. / This promotion is in no way sponsored, endorsed or administered by or associated with Instagram.
Van egy másik, nagyon fontos dolog, amit egy márkának be kell tartania, ha nyereményjátékot szervez. Ne használd pontatlanul a címkéket, és ne ösztönözd arra a rajongóidat, hogy pontatlanul írják be a hashtageket.
Itt van egy jó példa arra, hogy hogyan részletezheted a játékszabályokat:
Ebben aztán tényleg minden benne van részletesen, amit tudnia kell a felhasználóknak: mi a feladat, kik vehetnek benne részt, milyen határidők vannak, stb. Így megelőzheted azt is, hogy a rajongók kommentben értetlenkedjenek, vagy bizonytalanság legyen bennük, és nem is hagysz magadnak semmilyen támadási felületet.
Egy másik lehetőség a szabályok közzétételére, hogy létrehozol egy nyitóoldalt, ahol nevezni lehet, így nem kell bajlódnod a hosszú szövegek begépelésével, hanem rövid, frappáns üzenettel útjára indíthatod a játékodat az Instagramon. Ehhez használd egy harmadik fél szolgáltatását, például válassz ezek közül egyet: Shortstack, HubSpot vagy Lander.
3. Motiváló nyeremény
Mindenképp olyan nyereményre, díjra van szükség, amiért szívesen harcba szállnak a felhasználók, és az kötődik is a márkához. Persze sokan rámozdulnak egy olyan játékra, ahol tabletet vagy okostelefont lehet nyerni, de ha ruhaboltod van, egy ilyen nyereménnyel nem kötelezed el magad felé a rajongókat. Fontos tehát, hogy a felajánlott díj kötődjön a szolgáltatásodhoz, a már korábban említett Jägermeister ezt is ügyesen valósította meg.
4. Terjeszd a hírét!
A megfelelő hashtagek használata kulcsfontosságú a kampányod sikeréhez. Hiszen ennek köszönhetően tudod nyomon követni a bejegyzéseket.
De a játékot ne csak az Instagramon hirdesd, használd fel a többi kommunikációs csatornát is hozzá, ahol felhívhatod az emberek figyelmét a lehetőségre, például a Facebookon, a hírleveledben, a céges blogodon, stb.
Következtetés:
Összegezve tehát a fentieket, szerencsénk van, mert az Instagramon tényleg szabadon lehet promóciókat indítani, kevés megkötés nélkül. A legnagyobb sikert a kreatív versenyekkel érheted el, válassz egy megfelelő díjat, és népszerű, kapcsolódó hashtagekkel vonzd be a célközönségedet.