Masszőrök kizárólag masszázsággyal, vagy profilképpel hirdethetnek, bikiniben nem, az élelmiszer tiltott, az afrikai csalók kiszűréséről pedig algoritmusok és edzett munkatársak gondoskodnak. Először nyújtott betekintést kulisszáiba Magyarország legismertebb apróhirdetési oldala.

„Az e-kereskedelemben egyre nagyobb szerepet kapnak az apróhirdetések, a mi oldalunkon jelenleg 2,2 millió található. Napi mintegy 20 ezer hirdetés érkezik be, ezeket mind ’kézzel’ ellenőrizzük, azaz semmi sem kerülhet ki a munkatársaink láttamozása nélkül” – mondta Budai László, a Jófogás.hu ügyvezető igazgatója. „Családbarát portálként nálunk meglehetősen szigorú a szabályozás, de a vásárlók érdekében is ki kell szűrnünk bizonyos hirdetéseket” – folytatta Budai, és azt is hozzátette: sokan tesztelik a rendszert, hogy feszegessék a határokat.

jofogas.hu

Hogy mik ezek a határok? Élelmiszert egyáltalán nem lehet árulni a portálon, mert az romlandó áru. Hiába írja be az eladó a cukkini helyett, hogy „nagyranőtt cukiság”, a program és a kollégák is kiszűrik a turpisságot. Ugyanez a helyzet a szexuális tartalmakkal és a trágár megjegyzésekkel: a Jófogás rendszere és a munkatársak észreveszik ezeket. Ilyen esetben nem „dobják el” a hirdetést: inkább visszaküldik javításra a feladónak. Ha ezzel kapcsolatban kérdés merülne fel, az ügyfélszolgálat 4 percen belül minden levélre válaszol.

„Mintegy 30 fős csapat végzi a hirdetések átnézését, speciális program és algoritmus segíti őket ebben. Kiemelten figyelünk például az úgynevezett afrikai csalókra, akik megpróbálják pénzküldésre rávenni az embereket” – magyarázta Budai. A katalógusképek, vagy netről csent fotók kiszúrása is a csapat feladata: a képeknek az eladandó terméket kell ábrázolniuk, hogy a vevő biztosan azt kapja, amit a hirdetés alapján kiválasztott.

jofogas_ellenorzes

„… a kreativitás azonban nem tiltott: ha valaki versben foglalja össze egy Lada előnyeit, vagy smile jelet rajzol egy eladandó kábelből, azt természetesen továbbengedjük. Elsődleges szempont a felhasználók biztonsága, így a megtévesztő vagy sértő hirdetéseket szűrjük ki” – mondta a Jófogás.hu vezetője.

A Schibsted tulajdonában lévő Jófogás.hu 2010-ben indult útjára, kevesebb, mint egy évvel később egymillió hirdetés szerepelt az oldalon, számuk jelenleg 2,2 millió felett van. A napokban indult el a portál Facebook alkalmazása: egyetlen hét alatt 28 ezer hirdetést vonzott. Az alkalmazás használói a hirdetéseiket összeköthetik a Facebookkal, így azt az ismerőseik is láthatják. Már kereshetünk ismerőseink hirdetéseire, nemsokára pedig az ismerőseik ismerőseinek eladandó tárgyaira is. Ha továbbra is sikeresen működik az alkalmazás, akkor nagyon valószínű, hogy a Schibsted más országokban, több kontinensen is használja majd a magyar fejlesztést.