Több email feliratkozót akarsz? Szeretnél jó módszerekről olvasni, amellyekkel a közösségi média rajongóidat és követőidet átemelheted a hírleveleidbe is? A Social Media Examiner cikkében 5-öt is részletez.

Miért az email?

A fogyasztók legalább 91%-a nézi meg az emailjeit naponta. Így pedig az email marketinget a harmadik leghatékonyabb csatornaként tarthatjuk számon. A hírleveled felduzzasztásához a közösségi médiabeli közönséged elköteleződésén kell javítanod, hogy a követőkből feliratkozók legyenek és hosszú távon vevők is. Lássunk 5 tippet:

1. Használj egyszerű feliratkozási formot!

Ezeknek a feliratkozási űrlapoknak meg kell jelennie a közösségi csatornáidban is, hogy a rajongóknak egyszerűvé tedd a folyamatot. Facebookon szánhatsz neki egy tabot is az oldalad jobb felső részében. Használj olyan képet és „call-to-action” felhívást, amely kattintásra és feliratkozásra ösztönzi őket!

bh-facebook-tab-email-sign-up

Többféle applikációt használhatsz ehhez, az email klienseknek általában van is egy saját Facebook alkalmazásuk, ami a szinkronizálás kérdését is megoldja. Ezek között van például a:

Hogy ezek egyikét hozzáadd a Facebook oldaladhoz, menj a jobb felső alkalmazás bannerhez és kattints a legördülő menüre, amit egy lefelé mutató nyíl jelöl. Itt láthatod a már hozzáadott alkalmazásokat és telepíthetsz újakat is.

bh-fb-app-install-step-1

Válaszd a plusz jelet és kattints a „További alkalmazások keresése” lehetőségre! Ezután keresd meg a megfelelőt és kövesd az instrukciókat lépésről lépésre!

bh-fb-app-install-step-2

Nem lehetetlen landing oldalt kezelni egy email feliratkozási adatlappal Twitteren és Google+-on sem. Mindkét felületen érdemes a „Bio”, azaz életrajzi, illetve az „About”, Névjegy szekcióban megadni a form linkjét, amely a weboldaladra vezet.

bh-email-link-in-twitter-bio

2. Mutasd meg a prémium tartalom előzetesét a közösségi csatornáidban!

Sok üzlet hoz létre prémium tartalmakat, amelyeket ingyen szolgáltatnak, amennyiben valaki feliratkozik a hírlevelükre. Lehet szó e-könyvről, tanulmányról, infografikáról vagy hosszabb cikkekről, amelyeket egy email feliratkozással zársz el. Ha nem iratkoznak fel, nem jutnak tovább!

bh-premium-content-fb-post

Tweetelj, posztolj és ossz meg kivonatokat ezekből a tartalmakból a közösségi oldalaidon az érdeklődés felkeltése és a forgalom generálása miatt, amelyek a megfelelő és ezeket rejtő landing oldalakra visznek! Mindig használj vizuális komponenst is ilyenkor, hogy még több kattintást, elköteleződést és forgalmat kapj!

bh-marketo-tweet

3. Ossz meg egy felhívást a hírlevél feliratkozással kapcsolatban!

Egy kis ösztönzés gyakran segít, ha a feliratkozások növeléséről van szó. Néha van, hogy csak ez a kevés nyomás kell ahhoz, hogy az emberek akcióba lendüljenek és megtegyék, amit kérsz.

Az H&M exkluzív kedvezményt is ígér a következő vásárláskor, ha a felhasználók feliratkoznak a hírlevélre – ez olyan elköteleződésre ösztönző tartalom, amelyet Facebookon vagy Twitteren is továbbosztanak.

bh-hm-email-sign-up

Lehetőleg ilyenkor is használj képet és egy erős üzenetet!

4. Indíts webináriumot a feliratkozókért!

Ez egy elköteleződésre ösztönző technika, amely egyben megmutatja az üzleted emberi oldalát is, hiszen prezentál egy személyt a cégből, aki megvitat egy releváns témát a közönséggel. Mindennek célja lehet az is, hogy még több hírlevél feliratkozót gyűjts.

Egy Google hangout esetében oszd meg a landing oldalra, illetőleg a feliratkozási formhoz vezető linkeket is, hogy összegyűjthesd az email címeket!

bh-google+-hangout-fb-post

A Glamour magazin Google+ hangoutot indított, hogy beszélgessen a rajongókkal és arra bíztatta őket, hogy maradjanak később is kapcsolatban, természetesen azzal, hogy feliratkoznak a hírlevélre.

bh-glamour-google+-hangout

Vannak olyan webinárium programok, mint az Any Meeting, a GoToWebinar, a PGI, a Ready Talk vagy a Join.me, amelyeknek beépített funkciója a feliratkozási adatlap, mellyel össze lehet gyűjteni a webináriumon résztvevő nézők email címeit.

5. Szervezz versenyt, játékot, ajándékozást!

A legtöbbször ezekkel a rajongói és követői számot szokták növelni, de a promóciók célja épp így lehet a hírlevél tábor bővítése is.

A Facebook versenyek mindennapos formái ennek, melyek helyet kaphatnak egy applikációs fülön vagy az idővonaladon is. Utóbbi esetében ugyanakkor szinte lehetetlen az email címek összegyűjtése, ezért érdemes a hatékonyabb, alkalmazásfüles verziót választani.

bh-sephora-sweepstakes-facebook

Próbáld ki a következő Facebook alkalmazások egyikét versenyek és nyereményjátékok futtatásához (némelyik más közösségi csatornákon is bevethető):

Amint kitaláltad, milyen típusú játékot vagy versenyt indítasz, gondold át az üzenetet és azt, milyen nyeremény érdekelné leginkább a rajongóidat!

Bon Jovi Facebook oldala elköteleződésre ösztönző versenyeket szervez, amely a rajongóknak és a „nem-rajongóknak” is lehetővé teszi a hírlevélre történő feliratkozást, asztali és mobil készülékről egyaránt.

bh-bon-jovi-facebook

Hasonló versenyeket futtathatsz Twitteren az Offerpop, a Binkd, a Woobox, a OneKontest vagy a Wishpond platformok használatával is. A Pinteresten pedig a Piqora vagy a Curalate segíthet.

Ha élesítetted a versenyedet, promotáld minden közösségi média fiókodban, hogy új forgalmat hajts hozzá és növeld a hírleveledre feliratkozók számát!

Összegzés

A hírlevélbázisod folyamatos bővítése létfontosságú eleme az üzleted sikerének. Ezek a tippek segíthetnek elérni azokat, akik már követnek a közösségi médiában és a részvételükkel javíthatsz az új feliratkozások arányán.

Mit gondolsz? Te hogyan használod hosszú távon a közösségi médiát a hírleveled megtámogatására?