Bébi fotók. Hírek. Szelfik. Reklámok. Hirdetések. Valószínűleg a Facebook hírfolyamod tartalmazza ezek valamilyen kombinációját. Ez a szépsége és egyben az átka is: állapotfrissítéseket biztosít az életed minden aspektusából egyetlen helyen, beleértve azokat is, amelyeket nem szeretnél látni. A Mashable összeült Greg Marrával, aki a Facebook hírfolyamért felelős termékmenedzsere, hogy megvitassák, miként tudják a felhasználók a legjobban megválogatni a tartalmakat a hírfolyamukban.

Ha nem akarsz több posztot látni egy Facebook ismerősödtől…

Szüntesd meg az ismerősi viszonyt! Ha nem vagy ennyire hidegvérű, lényegében el is némíthatod az illetőt figyelmeztetés nélkül az „XY követésének vége” opciót választva.  Így megmarad ismerősödnek és bármikor visszaengedheted a frissítéseit a hírfolyamodba (mindezt tehát úgy, hogy ő semmiről sem szerez tudomást).

Unfollow-Jessie

Kiválaszthatod a követés vége opciót az illető hírfolyambeli posztjánál: itt a bejegyzés jobb felső sarkában lévő lefelé mutató nyílra kattintva találod az opciót. Vagy elmehetsz a profiljára és rákattinthatsz a „Követed” gombra (ezután arra vált majd, hogy „Követem”). Ugyanígy „hozhatod vissza” valakinek a posztjait a hírfolyamba, ha megváltozik a véleményed.

Screen-Shot-2014-01-17-at-11.49.18-AM-640x147

A rossz hír az, hogy nincsen arany középút. Ha például tetszenek a cikkek, amiket egy barátod megoszt, de nem érdekelnek a profilkép-cseréi, akkor is csak a fenti opcióid vannak: követed vagy sem.

A Facebook korábban az elrejtés kifejezést használta erre a funkcióra, de váltott a követésre decemberben, mert az embereknek jobban tetszett ez a terminológia. (Ugyanezt használják más oldalakon is, például a Twitteren és a Pinteresten.) A csere óta háromszor annyi embertől vonták meg a követést, mondja Marra.

A követésmegvonási funkció mobilra a következő Facebook alkalmazásfrissítéssel érkezik majd.

Ha több posztot akarsz látni egy Facebook ismerősödtől…

A legjobb módja annak, hogy ez megtörténjen, ha egyszerűen interakcióba lépsz a bejegyzéseivel. Ez lehet lájk vagy hozzászólás, a lényeg, hogy jelezni fogja a Facebooknak: tetszenek a tartalmak, amiket az illető megoszt, magyarázza Marra.

Egy szinttel feljebb is mehetsz és beállíthatsz értesítéskérést egy ismerősöd tartalmaihoz, ha semmiről sem akarsz lemaradni. Menj a profiljára és kattints az „Ismerősök” gombra a profilképétől jobbra! Válaszd az „Értesítések kérése” opciót! Ezután, ha bármit posztol, értesítést kapsz róla és természetesen megjelenik majd a hírfolyamodban.

Get-Notification1-640x283

Hozz létre személyre szabott hírfolyamlistákat!

A hírfolyamban megjelenő posztok úgy tűnnek, mintha véletlenül bukkannának fel és annyi minden történik, hogy könnyen lemaradhatsz valamiről, ami igazán érdekelne. Ennek elkerülése végett testre szabhatod a hírfolyamodat.

Keresd az „Ismerősök” szekciót a kezdőoldalon balra, majd kattintás után látni fogod egyedi hírfolyamok egy kollekcióját, beleértve azokat a csoportokat, amelyeket a Facebook már összeállított például a munkahelyi kapcsolataid vagy az iskolai ismerősök alapján!

Lists-Page-640x239

Újakat is létrehozhatsz: kattints a „+Lista létrehozása” gombra rögtön a keresőmező alatt! A listát elnevezheted és annyi ismerősödet teheted rá, amennyit csak akarsz. Ha kész, később bármikor visszatérhetsz ide, hogy megnézd ezeket a speciális hírfolyamokat.

List-Creation-640x367

Lehetőséged van a szerkesztésre is. A „Lista kezelése” gombot keresd a jobb felső sarokban. Válaszd a „Lista szerkesztése” opciót és távolíts el régieket vagy adj hozzá újakat a csoporthoz! Úgy is rátehetsz valakit a listádra, hogy elmész a profiljára és ott az „Ismerősök” gombra kattintva a profilképe mellett a „Hozzáadás egy másik listához…” lehetőségre kattintasz a lenyíló menüből.

Edit-Lists-640x416

Nem szüntetheted meg a hirdetéseket, de adhatsz visszajelzést

Ha látsz egy hirdetést a hírfolyamodban, ami nem tetszik, kattints a nyílra a jobb felső sarkában, aztán az „Ezt nem szeretném látni” opcióra! Ez figyelmezteti a Facebookot, hogy a hirdetés nálad nem működik, de még ennél is több visszajelzést biztosíthatsz, ha válaszolsz az ezt követő kérdésekre.

Screen-Shot-2014-01-19-at-12.15.10-PM

Ha egy hirdetés tetszik, lájkolhatod. Így a Facebook tudni fogja, hogy mutathat még neked hasonlóakat vagy más reklámokat ugyanattól a hirdetőtől.

Összességében Marra azt mondja, hogy a legegyszerűbb, ha interakcióba lépünk azokkal a tartalmakkal, amelyeket kedvelünk. És a tanulság: a Facebook hirdetések kivételével lényegében mindent (és bárkit) eltüntethetünk a hírfolyamunkból. Igényel egy kis erőfeszítést, de hát ezek a digitális újságok nem fogják magukat megírni… 🙂