A Practical Ecommerce összegyűjtötte a top 5 területet, amelyeken tesztelni kell az e-kereskedelmi weboldalakat.

1. Termékoldalak

Ha eléred, hogy a látogatók rákattintsanak egy adott termék oldalára, már nyert ügyed vagy – érdeklődést mutatnak. Ám a tipikus termékoldal sok információt tartalmaz: a termék képét, leírást, részleteket és specifikációkat, és gyakran olyan opciókat, amelyek közül a vevő választhat, például színekből, különböző modellekből vagy méretekből.

Ezt azonban sok befogadni. A kulcs az, hogy tudnod kell, melyik a legfontosabb az ügyfeled döntéshozatali folyamatában. Ebben pedig eltérhet a weboldalad másokétól.

Az AllPopart oldala számára ez az elrendezés nem bizonyult sikeresnek:

image001

Ez viszont nyerő volt, hiszen az eladási konverziókat 28 százalékkal, a látogatónkénti bevételt pedig 42 százalékkal növelte:

image003

Azt tartsd észben, hogy az egészt weboldalt alá kell vetned A/B tesztelésnek (egyszerre futtasd a weboldal A és B verzióját, majd az eredményesebbet hagyd meg)!

2. Kategóriaoldalak

A kategóriaoldalak szintén az elsődleges tesztelési lehetőségek közé tartoznak. Ezek az oldalak mutatják be teljességükben a termékeidet, bizonyos csoportokba vannak szervezve és hatékonyan kell segíteniük a vásárlót abban, hogy gyorsan megtalálja azt a termékkategóriát, amit keres.

Ezeken az oldalakon is sok az információ, ezért meg kell találni a helyes egyensúlyt. Futtathatsz konverzióoptimalizálási teszteket, amelyek során például eldöntheted, hogy milyen elrendezésben jelenjenek meg a termékkategóriák: legyen rácsos a minta vagy legyen listás felsorolás?

Ha mindkettőre tesztelsz, az eredmények lekövethetőek lesznek az eladások konverziós arányában. Sokféle variáns és megközelítés lehetséges, nincsen egyetlen „legjobb” megoldás. Az egyetlen „legjobb gyakorlat” maga a tesztelés.

3. Kezdőoldal

A kezdőoldalad szintén gazdag tárháza lehet a tesztelési opcióknak. Meg kell nézned az egyes elemek elhelyezését, a vizuális megjelenítést, a felületet magát. Előfordulhat, hogy amit először fontosnak tartasz, érdemes eltávolítani a kezdőoldalról, mert nincs olyan fontos a vásárlók szemszögéből.

Az Outrigger például ezzel a kezdőoldallal indított:

Outrigger

És végül ez bizonyult sikeresebbnek:

image011

4. Kitartó „call-to-action” felhívások

Sok e-kereskedelmi oldal alkalmaz „call-to-action” felhívást, ami megismétlődik az egész oldalon. Mivel ezek jól láthatóvá válnak, mindig érdemes tesztelni, hogyan hatnak a konverziókra.

5. Űrlapok

Az e-kereskedelmi oldalak számára az űrlapok kulcsfontosságúak a konverziók szempontjából. Sokszor ezek létrehozását a fejlesztőkre bízzák és nem fordítanak elég időt a tesztelésükre, pedig kritikus elemekről van szó.

A körültekintő tesztelés, az űrlapok optimalizálása nagy hatással lehet a konverziós arányokra. Apró változtatásokkal is jelentős javulás érhető el.