Mark Zuckerberg némi huza-vona után, de végül nemrég bejelentette, hogy a Facebook felveszi a harcot a hamis hírek ellen, melyek miatt Obama is felemelte a szavát.
A kék óriás legnagyobb fegyverét veti be a hülyeség ellen: felhasználóit. A cég által bemutatott öt lépéses stratégia főszereplői ugyanis mi vagyunk – a Facebook tőlünk várja el, hogy ismerjük és jelentsük a hamis híreket a jövőben. Legalább ha jól sikerül a teszt, mely jelenleg az USA 156,6 millió felhasználóival zajlik.
Ezen felül a Facebook Poynter International Fact Checking Networkjával is együtt dolgozik, mely a Snopes.com, Factcheck.org, Politifact, az Associated Press és az ABC News segítségével igazi kis szupercsapatot hoz létre a hírek ellenőrzésére – ezek a médiák ezen felül a sok esetben tartalmat is fognak gyártani a hamis hírek tisztázására és tagadására.
De mi is ez az öt lépés?
1. Könnyen lehet jelenteni a hamis híreket
A hírhedt hamis híreket terjesztő oldalak linkjeinél a tartalmat a szokásos opciók mellett „It’s a fakte news story” kiválasztásával hamisként is jelenthetjük. De az is lehetséges, hogy ezt megüzenjük a tartalom megosztójával.
2. Az ellenőrök is jeleznek.
Az így jelentett hírek url-jei a Poynter csapatához kerülnek, ahol ha azt valóban hamisként könyvelik el, a Facebookon a cikk egy erről szóló jelzéssel fog megjelenni, mind rákattintáskor, mind a hírfolyamaban, ahol mellesleg alapvetően lentebb fog megjelenni a többi tartalomhoz képest. Ettől függetlenül továbbra is megosztható lesz.
3. Ám nem lesz hirdethető!
4. A Facebook figyeli mit olvasunk
Ha egy cikkre jellemző, hogy sokan kattintanak rá, de olvasás után nem osztják meg, a cikk gyanússá válik: lehet, hoy félrevezető a címe, esetleg lehet, hogy hamisak a benne foglaltak. Az ilyen hírek ugyancsak kedvezőtlenebb helyre kerülnek a hírfolyamban.
5. No spam!
A Facebookról mostantól eltüntetik az olyan url-eket, melyek címe valamely másik médiumot utánoz, így megbízhatóank feltüntetve magát. Jó példa erre az ABCNews.com.co.
Forrás: Adweek