A Facebook a fotózás világnapja alkalmából tette közzé legújabb Messenger statisztikáit.

A kék óriás a saját tulajdonába vett Instagramon jelentős sikereket könyvelhetett el a Stories bevezetésével, melyet naponta 250 millióan használnak, ám a Faceookon és a Messengeren sajnos messzire elkerülte ezt a funkciót a népszerűség – vagy legalábbis eddig ez a tényállás élt a köztudatban. David Marcus, a Messenger fejese szerint a szolgáltatás adaptálása jól sikerült, ami különösen a fiatal felhasználók körében mutatkozik meg, és a képalapú megosztások trendje folyamatosan növekszik. Ezt az állítást pedig a múlt héten, a fotózás világnapja alkalmából nyilvánosságra hozott Messenger kimutatások is megerősítik.

Az AR funkciók kiválóan teljesítettek. Ahogy a fenti képen láthatjuk, maszkok közül a fejünkön pihenő macska nyert, mely a legutóbbi Messenger népszerűsítő kampányuk során is visszaköszönt. Emellett a Daisy effektet és a Heart’s theme keretet használták legtöbben. Még jó, hogy ezek a funkciók videóhívás alatt is elérhetők.

A statisztikából az is kiderül, hogy a brazilok töltik fel a legtöbb képet az alkalmazáson belül. A dobogó két alsó fokát Algéria és Egyiptom foglalta el.

Utolsóként pedig következzen a legnépszerűbb időpont, amikor a legtöbb fotót osztották meg a userek: egyáltalán nem meglepő módon újévkor könyvelhették el a legnagyobb forgalmat.

A Facebook keményen dolgozik azon, hogy mind az 1,2 milliárd felhasználóját a Messengerre irányítsa. Tavaly az üzenetküldő appon minden hónapra jutott legalább 17 milliárd továbbított fénykép, ez a szám pedig azóta is növekszik. Tehát minden bizonnyal a különböző márkák számára is hasznossá válhat a platform, éppen ezért érdemes szemmel tartani a rajta megfigyelhető trendeket, és beleépíteni a marketingstratégiánkba.

Nemrég egy szintén jövedelmező újításról, a Facebookon megjelenő influencer tartalmak könnyített kezeléséről adtunk hírt:

Új Facebook eszközök influencer tartalmakhoz

Forrás: Social Media Today