Korábban csak a vállalatokra volt jellemző az a fajta tudatos márkaépítés, amelyet napjainkban az influencerek és a karrieristák már a személyes márkájuk megteremtésére is használnak.
Ezért érdemes vele foglalkozni
A személyes márkaépítéssel (personal branding) kapcsolatban számos érv felsorolható pro és kontra is, egy tényt azonban semmiféleképpen sem szabad figyelmen kívül hagynod:
A személyes márkád akkor is épül, ha nem építed tudatosan!
A modern kommunikációs eszközöknek köszönhetően ugyanis egyre nagyobb digitális lábnyomot hagysz magad után, amely mindenképpen árulkodik személyiségedről. Elég csak abba belegondolnod, hogy mennyi időt töltesz naponta a közösségi médiumok használatával!
Fotókat osztasz meg, hozzászólásokat írsz vagy éppen reakciókat adsz ismerőseid bejegyzéseire, amelyet láthatnak főnökeid, követőid, munkatársaid és beállítástól függően szinte bárki más a hálón.
Ezt az 5 kérdést tedd fel magadnak, mielőtt belevágnál
- „Mit tudnak rólam a neten?” Járj utána pontosan, milyen nyilvános információk találhatóak meg rólad az interneten! Írd be a Google keresőjébe a neved és végezz egy alapos kutatást! Érdemes a közösségi csatornákon és a különböző fórumokban vagy chatszobákban lévő korábbi hozzászólásaidat, reakcióidat is ellenőrizni!
- „Mi áll nekem a legjobban?” Találd ki milyen stílusjegyek állnak neked a legjobban és használd fel azokat tudatosan a személyes márkád építéséhez! Ne kezd el senkit sem utánozni és hosszú távon is ragaszkodj a kiválasztott elképzelésedhez!
- „Önmagamat adom?” A jól működő személyes márka kulcsa az egyediség! Ha másnak szeretnéd magadat beállítani, mint aki valójában vagy, akkor hiteltelennek tűnsz majd a követőid szemében, amennyiben fény derül az igazságra.
- „Pontosan mi ezzel a célom?” Határozd meg pontosan, hogy milyen céllal vágsz bele a megvalósításnak. Írd le magadnak: mit szeretnél elérni és milyen megoldásokkal szeretnél eljutni a célodhoz!
- „Miben vagyok a legjobb?” Azzal foglalkozz, amiben a legjobb vagy! Ha jól írsz, akkor blogolj, ha fotogén vagy akkor fényképezz vagy videózz, ha pedig csak a beszélőkéd jó, akkor gyárts podcastek-et. Nagyon figyelj arra, hogy a témában is az egyik legjobb legyél, amiről majd a tartalmaid szólnak.
Ha érdekel az influencerek világa, akkor figyelmedbe ajánljuk az alábbi bejegyzéseinket is:
- Miért beszél mindenki az influencerekről?
- Mit tanulhatnak az influencer szakemberek Paul Logan botrányából?
- Szigorodnak az influencer marketing szabályai
Forrás: Social Media Today