Nagyon szeretné a finn kormány, hogy a lehető legszélesebb réteghez eljusson az üzenete a koronavírus-járvány kapcsán, ezért influenszereket, zenészeket és közszereplőket kértek meg, hogy segítsenek. 

“Egyértelmű, hogy nem érünk el mindenkit, a cél pedig az, hogy olyanokhoz is eljusson az üzenetünk, akik a hagyományos kommunikációs csatornákat nem használják” – mondta  Päivi Anttikoski kommunikációért felelős finn hivatalnok, aki szerint a közösségi média ugyanolyan kritikus szolgáltatás, mint a közlekedés vagy a kereskedelem. 

Egy ügynökséget is felkértek, aki segít az üzeneteket olyanná formálni, ami a közösségi oldalakon jobban befogadható, és ami jobban illik ahhoz a korosztályhoz is, akiket szeretnének elérni, illetve fotókat is szabadon használhatnak. Nagyjából 1500 influenszert kerestek meg, akiknek a jövőben is megbízható, hiteles információkat küldenek majd a járvánnyal kapcsolatban, hogy elejét vegyék annak, hogy valaki hamis információkat oszt meg akár segítő szándékkal. A cég egy olyan listát is összeállított, amiben azt sorolják fel, mi az, amit tegyenek, és mit ne tegyenek az influenszerek, például ne osszanak meg felelőtlenül olyan információt, ami nem fedi a valóságot. 

Sőt, hogy mennyire komolyan gondolja az egészet a kormány, azt az is bizonyítja, hogy Roni Back Youtuber interjút készíthetett a helyzetről az egészségügyi miniszterrel a Youtube-csatornája számára. 

Sanna Marin, Finnország 34 éves miniszterelnöknője azt mondta, hogy a közösségi oldalak és az influenszerek ma már sokszor több emberhez jutnak el, mint néhány rádió vagy újság, ráadásul egy olyan korosztályt érhetnek el az üzenetek, akik egészen egyszerűen már nem néznek híradót. 

Forrás: The Guardian