A marketingtevékenységed során egyre nagyobb hangsúlyt kell kapnia a vizualitásnak. Napjaink mértéktelen reklámzajában ugyanis sokkal jobban értékesít egy kép, mint a szó. Ennek legfőbb oka, hogy a képeket sokkal gyorsabban feldolgozza az emberi agy, mint az olvasott szöveget.
Ha pedig a kép informatív is, akkor még jobb esélyed nyílik arra, hogy a felhasználó vásárlóvá váljon. Éppen ezért kezdenek el egyre népszerűbbek lenni az infografikák, amelyek gyorsan feldolgozható, edukatív formáját jelentik az információátadásnak.
Az OkDork és a BuzzSumo tanulmánya szerint – amelyben több mint 100 millió cikk elemzését végezték el – sokkal nagyobb valószínűséggel osztják meg azokat a cikkeket az online felhasználók, amihez infografika is van.
Így készíts infografikát
- Válassz megfelelő színt: Az egyes színeknek megvan a maga jelentésük, amelyre mindenképpen nagy hangsúlyt kell fektetned a tervezésnél. A „Milyen színeket használj a marketinged során?” című bejegyzésünkben elolvashatod a 10 legkedveltebb szín jelentését.
- Legyen jól olvasható: Használj olyan betűtípust az infografika elkészítéséhez, amely jól olvasható. A választás eshet vagányabb betűtípusra is, de ne legyen extrém és hivalkodó, mert azzal éppen az ellenkező hatást válthatod ki a felhasználókban.
- Logózz diszkréten: A PR szempontok nagyon fontosak a vállalkozásod életében, hiba lenne azonban a logódat lenyomni az olvasóid torkán. A legfontosabb helyekre mindig a tartalom kerüljön, a logódat pedig diszkréten a bal vagy jobb alsó sarokban helyezd el .
- Használj minőségi képeket: Kizárólag minőségi képeket használj fel az infografikák elkészítésénél, különben eleve hiteltelen lesz az egész. Az „Innen szerezz be ingyenesen, jogtiszta képeket” című bejegyzésünkben már összegyűjtöttünk neked néhány beszerzési forrást.
- Praktikus ikonokat válassz: Az ikonok kiválasztásánál elsődlegesen arra törekedj, hogy az egyszerűen értelmezhető legyen bárki számára. Felejtsd el a csicsás, színes ikonokat és törekedj az egyszerűségre, valamint a minimalizmusra.
- Készíts grafikonokat: Grafikonok nélkül aligha létezik jó infografika, hiszen ennél egyszerűbb és hatékonyabb adatközlési eszköz nem áll rendelkezésedre. Vizuális, gyorsan értelmezhető és kiválóan megjeleníti az arányokat is.
- Ügyelj a hangnemre: Definiáld pontosan, hogy milyen célcsoportnak szánod az infografikát és e szerint válaszd meg annak hangnemét. Érdemes tegeződő, ámde illedelmes hangnemet használni és ha releváns, felszólító módban megszólítani a közönséget.